۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۰

سالاری:

اسکله خورخان بردخون ساخته می‌شود/ مقابله با ریزگردها با توسعه فضای سبز

اسکله خورخان بردخون ساخته می‌شود/ مقابله با ریزگردها با توسعه فضای سبز

بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: عملیات ساخت اسکله خورخان بردخون به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری ظهر پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی با مردم و مسئولان بخش بردخون اظهار داشت: این منطقه دارای علمای بزرگی است که این علما در سطح کشور نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند که از جمله آنها می‌توانیم به آیت‌الله حسینی بوشهری اشاره کنیم.

وی آگاهی از مشکلات و خواسته‌های مردمی را به عنوان هدف سفر مسئولان به بخش‌ها و شهرها مطرح کرد و خاطرنشان ساخت: تلاش داریم تا با حضور در بین مردم با مشکلات آنها آشنا شویم و برای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

استاندار بوشهر خواستار تلاش مدیران و مسئولان برای نظارت بر کارها و طرح‌های در دست اجرا شد و بیان داشت: باید تلاش کنیم تا با کیفیت‌ترین خدمات به مردم ارائه شود و برای جلب رضایت مردم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

افزایش سه برابری اعتبارات منطقه بردخون

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در منطقه بردخون وجود دارد که صید و صیادی و همچنین کشت گوجه فرنگی خارج از فصل از جمله ظرفیت‌های این منطقه است که باید مشکلات این بخش‌های رفع شود.

سالاری به مشکلات صیادان بردخون به علت نداشتن اسکله اشاره کرد و ادامه داد: مشکلاتی نظیر موانع سوخت و فقدان اسکله در بردخون با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و همت و تلاش مسئولان به مرور حل می‌شود.

وی از افزایش سه برابری اعتبارات منطقه بردخون در سال جاری به نسبت سال گذشته خبر داد و افزود: بردخون در سال گذشته اعتباری معادل 20 میلیارد ریال داشته که این اعتبار در سال 93 به حدود 60 میلیارد ریال رسیده است.

بهسازی محور بردخون به شهنیاء با اعتبار هفت میلیارد ریال

استاندار بوشهر از تلاش برای اجرای کامل پروژه‌های منطقه بردخون خبر داد و بیان داشت: به منظور بهسازی محور بردخون به شهنیاء اعتباری معادل هفت میلیارد و 200 میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

وی همچنین از پیش بینی مبلغ یک میلیارد ریال برای انجام طرح‌های شهری بردخون خبر داد و اضافه کرد: عملیات ساخت اسکله خورخان بردخون به زودی آغاز می‌شود.

سالاری از تلاش برای توسعه زیرساخت‌های برق در این منطقه خبر داد و بیان داشت: پست برق بردخون نیز تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم رضایت مردم این منطقه را در پی داشته باشد.

مقابله با ریزگردها با توسعه فضای سبز

وی از روند صید غیرمجاز انتقاد کرد و ادامه داد: صید ترال بسیاری از زیستگاه‌های آبزیان در استان بوشهر را مورد تهدید قرار داده است و لازم است که با این نوع صید و صیدهای غیرمجاز مقابله جدی شود.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل و مشکلات زیست‌محیطی در این منطقه اشاره کرد و افزود: سهم فضای سبز به منظور کنترل ریزگردها در منطقه بردخون توسعه خواهد یافت.

لازم به ذکر است که در این نشست مسئولان و نخبگان و کشاورزان، صیادان، ورزشکاران و دیگر اقشار منطقه بردخون به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند که مسئولان استانی نیز به موضوعات مطرح شده پاسخ گفتند.

کد خبر 2377501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha