۱۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۳

سردار قنبری خبر داد:

ثبت طرح سیم خاردار هوشمند توسط نخبه لرستانی/ همایش "پلیس، امنیت و اصناف" برگزار می‌شود

ثبت طرح سیم خاردار هوشمند توسط نخبه لرستانی/ همایش "پلیس، امنیت و اصناف" برگزار می‌شود

خرم آباد - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی استان لرستان برنامه‌های هفته ناجا در لرستان را تشریح کرد و از ثبت طرح سیم خاردار هوشمند توسط نخبه لرستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد قنبری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره با تشریح برنامه های هفته ناجا گفت: از چهاردهم مهر ماه سالجاری به مدت یک هفته به نام هفته ناجا نامگذاری شده که این هفته امسال با شعار "پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار" برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این هفته فرصت مغتنمی است که نیروی انتظامی تلاش یک ساله خود را در معرض نمایش بگذارد و قشرهای مختلف را با اقدامات و توانمندی های نیروی انتظامی آشنا کند، تصریح کرد: این هفته فرصت مناسبی برای تعامل و گفتگوی بیشتر با اقشار جامعه و دستگاه های اجرایی مختلف در راستای ایفای نقش ناجا در برقراری امنیت هر چه بیشتر در جامعه است.

امنیت یک تولید اجتماعی است

فرمانده انتظامی استان لرستان با اشاره به اینکه همه در برقراری امنیت در جامعه مسئول هستند، گفت: امنیت یک تولید اجتماعی است که بدون مشارکت مسئولان و مردم برقرار نمی شود.

سردار قنبری با برشمردن اهداف برگزاری برنامه های هفته ناجا اظهار داشت: تعمیق سطح تعامل با دستگاههای دولتی، تشکلهای مردم نهاد و اقشار مردمی، نمایش توانمندی ها و اقتدار نیروی انتظامی، ارائه هشدارهای نظامی و انتظامی در قالب بروشور، تراکت و سی دی، توسعه رویکرد جامعه محوری پلیس نیروی انتظامی، افزایش خدمت رسانی و ایجاد احساس امنیت بیشتر در میان عموم مردم از جمله اهداف برگزاری برنامه های هفته ناجا است.

وی جلب مشارکت اقشار اجتماعی در تامین امنیت و جلب مشارکت مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در پیشگیری از وقوع جرم و افزایش امنیت را از دیگر اهداف برگزاری برنامه های هفته ناجا دانست.

سردار قنبری تصریح کرد: سعی کرده ایم برنامه هفته ناجا امسال را با تلاش و کوشش مضاعف، برنامه ریزی و سازماندهی مناسب و تشکیل جلسات درون و برون سازمانی و تشکیل کمیته های سازمانی با کیفیت بیشتر به اجرا درآوریم.

برگزاری همایش پلیس، امنیت و اصناف در لرستان

فرمانده انتظامی استان لرستان به تشریح برنامه های هفته ناجا پرداخت و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری مراسم عطر افشانی قبور شهدا، اجرای مراسم قرائت پیام مهر در مدارس، اجرای برنامه نمایش اقتدار و توانمندی یگان ویژه پاسداران در سطح پارک ها و میادین شهر و  برگزاری همایش پلیس، امنیت و اصناف از جمله برنامه های هفته ناجا در لرستان است.

سردار قنبری بیان داشت: برگزاری صبحگاه مشترک با حضور یگان ها و شخصیت های سیاسی و اجتماعی و خانواده های شهدا و جانبازان، توزیع بسته های فرهنگی در سطح مدارس و دانشگاه ها با موضوعات عفاف و حجاب، تهدیدات فضای مجازی، مدعیان عرفان های کاذب از دیگر برنامه های هفته ناجا است.

وی افزود: افزود: ارائه خدمات مشاوره ای، حقوقی، روان سنجی رایگان به مردم، برپایی نمایشگاه دانش بنیان پلیس و ثبت طرح صنعتی سیم خاردار هوشمند برای اولین بار در کشور به منظور شرکت در جشنواره بین المللی خوارزمی از دیگر برنامه های هفته ناجا است.

راه اندازی مجمع نخبگان و گروه مشاوران پلیس در استان

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات مقاله نویسی در سطح مدارس و دانشگاه ها، برپایی اتاق فکر در سطح کلانتری ها با موضوعات آسیب های اجتماعی، افتتاحیه مجمع نخبگان پلیس استان و گروه مشاوران پلیس انتظامی با همکاری بسیج دانشجویی و پارک علم و فناوری، ملاقات چهره به چهره با مردم، حضور نیروی های انتظامی در مدارس، حضور در نماز جمعه، تجلیل از خانواده های شهدا، بازدید از کلانتری های نمونه، پیاده روی خانوادگی، برپایی محفل انس با قرآن و ... از دیگر برنامه های هفته ناجا در استان است.

فرمانده انتظامی استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه ثبت طرح سیم خاردار هوشمند برای اولین بار در کشور اشاره کرد و گفت: در برخی مکان های امنیتی و حفاظتی در سه شیفت بیش از 15 نیرو خدمت می کنند که با استفاده از سیم خاردارهای هوشمند به جای این تعداد تنها یک نیرو که مسلط به استفاده از سیستم مانیتورینگ است به کار گرفته می شود.

سردار قنبری با بیان اینکه این سیستم دارای ظریب امنیت بالا است، تصریح کرد: سیم خاردار هوشمند دارای قابلیت نامرئی شدن است و در مراکز حساس مثل حوزه مرزبانی و یا پیشگیری از سرقت قابل استفاده است.

وی یادآور شد: این سیم خاردار هوشمند حتی قابلیت استفاده به شکل یک دیوار تزیینی را دارد تا اگر کسی خواست به مکانی نفوذ کند به راحتی قابل تشخیص باشد.

سردار قنبری افزود: این طرح برای اولین بار در کشور توسط یکی از نخبگان لرستانی تهیه شده است.

کد خبر 2382340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha