۱۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۴۳

همزمان با سراسر کشور/

نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در ۱۵ نقطه خراسان شمالی اقامه می شود

نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در ۱۵ نقطه خراسان شمالی اقامه می شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نماز جماعت ظهر در ۱۵ شهر این استان به صورت متمرکز و محوری اقامه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا احمدی فر صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی در خراسان شمالی با اشاره به تأکید ستاد اقامه نماز کشور مبنی بر اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا از سوی عزاداران حسینی، اظهار داشت: امام حسین(ع) در شرایط سخت روز عاشورا حاضر نشد از نماز اول وقت و جماعت منصرف شود بلکه در برابر آماج تیرهای دشمن به نماز ایستاد و این موضوع نشان دهنده اهمیت نماز است که می باید مورد توجه عزاداران و عاشقان آن حضرت قرار گیرد.

وی با بیان این که امروز به برکت امام حسین(ع) و قیام کربلا شاهد برگزاری نماز ظهر عاشورا در کشورهایی هستیم که میانه چندانی با اسلام ندارند، افزود: نماز بزرگترین معروف و امر به اقامه نماز بزرگترین امر به معروف محسوب می شود و پذیرفتنی نیست که عزادار بزرگ آمر به معروف و ناهی از منکر از نماز جماعت در روز شهادت امام خود غفلت کند.

حجت الاسلام احمدی فر با اشاره به برنامه ریزی منجسم برای برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در خراسان شمالی، اضافه کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا نماز ظهر جماعت در ۱۵ شهر استان برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری این که نماز ظهر روزهای تاسوعا و عاشورا پارسال به صورت مجزا در هر یک از شهرستان های خراسان شمالی برگزار شده بود، عنوان کرد: امسال این برنامه ها با هماهنگی ائمه جمعه و به صورت متمرکز و باشکوه برگزار خواهد شد.

به گفته رئيس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی بر اساس برنامه ریزی انجام شده محل اقامه نماز ظهر تاسوعا در بجنورد خیابان شهید بهشتی تا شهید قربانی در محل مسجد جامع و در روز عاشورا نیز ابتدای بولوار دانشگاه و در ضلع شرقی حرم حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) خواهد بود.

حجت الاسلام احمدی فر تصریح کرد: البته در صورت نامساعد بودن هوا و بارش باران یا برف نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در مساجد و مکان های مسقف اقامه خواهد شد.

به گفته وی امسال نماز ظهر عاشورای حسینی در شهرهای بجنورد، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، جاجرم، گرمه، بام و صفی آباد، درق، پیش قلعه، تیتکانلو، راز، سنخواست، شوقان، قاضی و اسفراین  به امامت ائمه جمعه این شهرها اقامه می شود.

 

کد خبر 2414208

برچسب‌ها