۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲

شب شعر بانوی حماسه و مهر در شیراز برگزار می شود

شب شعر بانوی حماسه و مهر در شیراز برگزار می شود

شیراز – خبرگزاری مهر: شب شعر "بانوی حماسه و مهر" در شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر سوگواره عاشورا در گذر هنر ظهر چهارشنبه در نشست خبری برگزاری شب شعر بانوی حماسه و مهر، گفت: برای اولین بار این شب شعر ویژه بانوان به طور استانی در تاریخ 17 آبان با شرکت 12 شاعره استان فارس برگزار می شود.

علی ثابت افزود: رویکرد جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تعامل و همکاری با سایر ادارات است که در این راستا با همکاری امور بانوان استانداری فارس این شب شعر برگزار می شود.

وی تصریح کرد: به دلیل نقش خاص حضرت زینب(س) در حادثه عاشورا تصمیم به برگزاری این شب شعر گرفته شد که در اولویت اول ما در این شب شعر نقش خواهر و مادر بودن حضرت زینب(س) است.

دبیر سوگواره عاشورا در گذر هنر با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در حاشیه این سوگواره، گفت: بخش نمایشی خطبه های حضرت زینب(س)، قرائت قرآن کریم و... از بخش های حاشیه ای این شب شعر است.

ثابت تاکید کرد: این شب شعر در کنار شب شعر عاشورا قرار خواهد گرفت و همه ساله برگزار خواهد شد.

وی افزود: اولین شب شعر به طور همایشی است و برگزیده نخواهد داشت.

دبیر سوگواره عاشورا در گذر هنر تاکید کرد: در این شب شعر از خانواده پنج شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) تقدیر خواهد شد.

در ادامه این نشست مدیر کل امور بانوان استانداری فارس نیز گفت: در کنار دو دستگاه متولی این شب شعر شش نهاد و سازمان دیگر همکاری لازم را داشته اند.

معصومه دستغیب تصریح کرد: امور بانوان برنامه های مختلفی را به تجلیل از حضرت زینب(س) با همکاری نهاد های دیگر از جمله دانشگاه شیراز برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به دلایل برگزاری این شب شعر تاکید کرد: حضرت زینب (س) در عاشورا سه وظیفه مهم بر عهده داشته داشته که حفاظت از اهل بیت(ع)، حفاظت از امام سجاد(ع) و رساندن پیام عاشورا است که بر این اساس تصمیم به برگزاری این شب شعر گرفته شد.

مدیر کل امور بانوان استانداری فارس تصریح کرد: یکی از اهداف دفتر امور بانوان استانداری فارس شناسایی الگوهای خوب برای معرفی به جامعه است که در این راستا حضرت زینب(س) انتخاب شد.

 

 

کد خبر 2415433

برچسب‌ها