۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۰۹

رئیس ستاد پاسداشت حقوق شهروندی:

حقوق شهروندی نباید دستخوش بازی های سیاسی شود

حقوق شهروندی نباید دستخوش بازی های سیاسی شود

اراک- رئیس ستاد پاسداشت حقوق شهروندی استان مرکزی گفت: تمام مردم، مسئولین و نخبگان در برابر اصول قانون اساسی از جایگاه برابری برخوردار هستند و هیچکس نمی تواند خود را فراتر از قانون بداند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن آصفری در نخستین همایش حقوی شهروندی، بایدها و نبایدها ادامه داد: حقوق شهروندی موضوعی ارزشمند و مهم است و نباید اجازه داد دستخوش بازی های سیاسی شود و جناحی خاص آن را به نفع خود مصادره کند.

وی با اشاره به وجود مباحث مربوط به حقوق شهروندی در دستورات اسلامی، اضافه کرد: در آیات الهی، روایات ائمه اطهار، خطبه های نهج البلاغه پرداختن به حقوق مردم از تکالیف مهم حاکمان برشرده شده است.

آصفری بیان کرد: براساس دستورات دینی و قانونی باید برای احصای حقوق مردم و آگاهی آنها نسبت به حقوقی که در برابر دولت دارند، تلاش کرد.

وی با تاکید بر لزوم تمکین همه مردم و مسئولین از قانون اساسی، تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی تمام شهروندان از حق تامین اجتماعی، آموزش و پرورش، استفاده از خدمات اجتماعی برخوردارند و برای دست یابی عادلانه به این حقوق باید از قانون اساسی تمکین کرد.

رئیس ستاد پاسداشت حقوق شهروندی با تاکید بر فراهم کردن فرصت های برابر در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری، اضافه کرد: در تخصیص و توزیع اعتبارات و خدمات دهی به مردم باید آمایش سرزمینی دقیقی انجام شود تا همه مردم بتوانند از رفاه نسبی برخوردار شوند.

تجلیل از دستگاه های برتر در رعایت حقوق شهروندان

در نخستین همایش ملی حقوق شهروندی، بایدها و نبایدها، که با محورهای حقوق شهروندی و مشکارکت مردمی، حقوق شهروندی و نقش دستگاه های اجرایی، حقوق شهروندی و حقوق شهری برگزار شد، از مجموع ۲۰ مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش، دو مقاله به عنوان مقاله برتر ارائه شد.

همچنین از چهار دستگاه های اجرایی استان از جمله آموزش و پرورش، شرکت توزیع برق استان مرکزی، سازمان تامین اجتماعی و صدا وسیما استان مرکزی به عنوان دستگاه های برتر در زمینه پاسداشت حقوق شهروندان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است مسابقات نقاشی و انشا با محوریت حقوق شهروندی در بین دانش آموزان برگزار شده و در حاشیه این مراسم دانش آموزان برتر ارج شناسی شدند.

کد خبر 2433781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha