۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۲۲

محمدی تاکید کرد:

برنامه های دهه فجر در همدان با مشارکت مردم برگزار شود

برنامه های دهه فجر در همدان با مشارکت مردم برگزار شود

همدان – معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار همدان با بیان اینکه ریشه تمام انقلاب ها مردمی است، گفت: جشن ها و برنامه های دهه فجر در همدان باید با مشارکت مردم برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی محمدی ظهر دوشنبه در ستاد دهه فجر شهرستان همدان با اشاره به اینکه استراتژی برنامه های دهه فجر هرچه با شکوه تر برگزار شدن برنامه های این دهه است، افزود: تحقق این استراتژی داشتن راهبردهای است که بروز، به هنگام، علمی، کارکردی و کاربردی و مخاطب شناس باشد و همه این مسائل در آن دیده شود.

وی به بازشناسی وجوه تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها و نهضت ها در ایران و جهان و تبیین رموز تداوم نشاط و بالندگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک تجربه حکومت دینی و حکومت شیعی در ایران است و با بسیاری از انقلاب ها و حرکت هایی که در دنیا شده قابل قیاس نیست.

محمدی با بیان اینکه ریشه همه انقلاب ها مردمی است اما وجه رهبری آنها با حرکت انقلاب اسلامی ایران متفاوت است، ادامه داد: ترویج و تبیین اهداف انقلاب برعهده دلسوزان نظام و کسانی است که همه وجودشان را برای انقلاب گذاشتند.

وی با تاکید براینکه فرزندان و دانش آموزان در دست ما امانت هستند و با بیان اینکه فلسفه برگزاری این جشن ها و جلسات ادا کردن دینی است که برگردن همه ماست، یادآور شد: برای تبیین انقلاب اسلامی برای نسل های بعدی و جدید و کسانی که از بیرون به ما نگاه می کنند باید وارد این عرصه شویم و آن چیزی را که انصاف است و اتفاق افتاده بازگو کنیم.

نباید خود را از مردم جدا بدانیم

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار همدان با تاکید براینکه ما دربین مردم و برای مردم زندگی می کنیم و نباید خود را از مردم جدا بدانیم، گفت: قبل از انقلاب دولت متولی برگزاری جشن ها نبود و جشن های مختلف توسط مردم انجام می شد اما بعد ازانقلاب به بهانه های مختلف تمام کارها به دولت سپرده شد اما برای برگزاری برنامه های مختلف باید مردم را به پای کار بیاوریم و از ایده های آنان برای هرچه بهتر و با شکوه برگزار شدن برنامه ها استفاده کنیم.

محمدی در ادامه با تاکید براینکه انقلاب اسلامی را باید یک انقلاب فرهنگی دانست، افزود: انقلاب اسلامی ایران قبل از هر چیز دیگری سبقه فرهنگی دارد و نباید بحث فرهنگی را از انقلاب جدا کنیم چرا که پایه و اساس این انقلاب فرهنگ است و اگر این فرهنگ به یک ارزش تبدیل شود نتیجه بیشتری خواهد داشت.

محمدی با بیان اینکه داشتن برنامه های اثرگذار از تعداد کمیته ها ستاد دهه فجر مهمتر است و این کمیته ها باید به مسئولیت هایی که دارند مقید بوده و حضور پررنگی در اجرای برنامه های این دهه داشته باشند، اظهارداشت: باید مشکلاتی که در مجموعه های اداری وجود دارد برطرف، مدیریت و اصلاح شود چرا که مردم غیر از این هم انتظار ندارند.

وی در پایان به بحث مخاطب شناسی برنامه ها دهه فجر اشاره و تاکید کرد: سخنرانانی که در برنامه های دهه فجر حضور دارند باید مخاطب خود را بشناسند و در حد مخاطبان خود سخن بگویند تا اثرگذار باشد.

۱۷ کمیته برنامه های دهه فجر را در همدان اجرا می کنند

دبیرستاد دهه فجر شهرستان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه هدف از دو ماه زودتربرگزارشدن جلسات ستاد دهه فجر کیفیت بخشی به برنامه های بزرگداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب است، گفت: در همین راستا ۱۷ کمیته از جمله کمیته طرح و برنامه، کمیته مراسم، کمیته فرهنگی و هنری و غیره تشکیل شده است.

علی بابایی افزود: دهه فجر امسال با شعار پیشرفت و اعتدال در پرتو اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد برنامه های دهه فجر استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه دو برنامه شاخص شامل مراسم ۱۲ بهمن با همکاری حوزه های علمیه و مراسم روز ۲۲ بهمن با مشارکت عموم مردم در دهه فجر برگزار خواهد شد، گفت: سالهای گذشته ۲۱ کمیته در استان همدان به منظور برگزاری برنامه دهه فجر تشکیل می شد که امسال یک کمیته با عنوان کمیته نظارت و ارزیابی به این تعداد کمیته اضافه شده است.

مهدی روحی با اشاره به اینکه شورای نخبگان وظیفه ارزیابی و نظرسنجی برنامه ها را برعهده دارد تا نقاط قوت و ضعف را بررسی و نظرات صاحب نظران را در برگزاری هرچه بهتر برنامه ها عملی کند، افزود: کمیته تظارت و ارزیابی فرم هایی را برای کمیته ها به منظور دریافت گزارش عملکرد دستگاه ها ارسال می کند.

وی همچنین از تشکیل دو جلسه به منظو ربرگزاری مراسم ۹ دی خبر داد و اظهار داشت: برنامه ۹ دی امسال همانند سال های گذشته در میدان امامزاده عبد الله و با حضور نماینده ولی فقیه در استان حضرت ایت الله محمدی برگزار خواهد شد.

روحی از تغییر مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری نیز خبرداد یادآور شد: این تغییر مسیر مشکلاتی را از جمله تامین صوت در برخواهد داشت که امیدورایم با همکاری نهاد ها پیگیر این مشکل برطرف شود.

کد خبر 2438828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha