۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۳

در قالب طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی/

۸ هزار زائر خراسان شمالی برای اعزام پیاده به حرم رضوی نام نویسی کردند

۸ هزار زائر خراسان شمالی برای اعزام پیاده به حرم رضوی نام نویسی کردند

بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: حدود هشت هزار زائر از این استان برای عزیمت پیاده به حرم مطهر رضوی در قالب طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی نام نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیف الله سهرابی صبح سه شنبه در بازدید از ستاد استقبال از زائران حرم رضوی در بجنورد، اظهار کرد: امسال نیز همزمان با دهه پایانی ماه صفر برای دومین سال پیاپی اعزام زائران پیاده حرم رضوی برای شرکت در آیین شهادت امام رضا(ع) و بیست و هشتم صفر در قالب طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی صورت می گیرد.

وی با بیان این که در قالب این طرح به زائران پیاده حرم رضوی خدماتی از قبیل اسکان، بیمه، بهداشت، دارو، فعالیت روحانی مبلغ و ... ارائه می شود، اضافه کرد: هدف از برگزاری این طرح نیز ساماندهی کاروان‌های پیاده و اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

حجت الاسلام سهرابی افزود: در این راستا چهار ستاد اصلی و فرعی استقبال از زائران پیاده حرم مطهر رضوی در خراسان شمالی راه اندازی شده که ستاد اصلی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) دایر شده و ستادهای فرعی آن نیز در محل امامزاده سیداسماعیل(ع) باباامان بجنورد، دفتر امام جمعه فاروج و اداره اوقاف این شهرستان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به این که فعالیت ستادهای مزبور بعد از اربعین به صورت رسمی آغاز می شود، گفت: همچنین در قالب این طرح از هم اکنون مساجد، حسینیه ها و امامزادگان واقع در مسیر حرکت کاروان ها برای اسکان و پذیرایی زائران پیاده حرم رضوی ساماندهی شده اند.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که ثبت نام از زائران پیاده حرم مطهر رضوی از مدتی قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: تاکنون حدود هشت هزار زائر از این استان برای عزیمت پیاده به حرم مطهر رضوی در قالب طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی نام نویسی کرده اند و این تعداد در حال افزایش است.

به گفته وی شمار کاروان های زائران پیاده حرم رضوی در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی نیز تاکنون به ۷۰ کاروان رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پارسال در ایام شهادت امام رضا(ع) بیش از هشت هزار زائر پیاده از خراسان شمالی در قالب طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی عازم حرم رضوی شده بودند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در مسیر اصلی گذر زائران امام هشتم(ع) واقع شده است.

کد خبر 2439278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha