۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۳۸

محمدی خبرداد:

تشکیل کمیته‌های ۲۰گانه برگزاری برنامه‌های دهه فجردرکهگیلویه وبویراحمد

تشکیل کمیته‌های ۲۰گانه برگزاری برنامه‌های دهه فجردرکهگیلویه وبویراحمد

یاسوج – معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل کمیته‌های ۲۰ گانه برگزاری برنامه‌های دهه مبارک فجر در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، فتاح محمدی بعدازظهر سه شنبه در نشست ستاد بزرگداشت دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷صدای دوباره روح الامین بود که پیام دوباره مذهب و معنویت را به جهانیانی که از خود بیگانه بودند، رساند و میثاق فطری و عهد ازلی آنان با خدا را یادآور شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب عقاید و علائق بود، افزود: انقلاب اسلامی تحولی درونی بود که تحولات بیرونی را در جامعه و جهان در عرصه علم، عقل و عقیده و عدالت جستجو کرد.

محمدی بیان داشت: برای پاسداری و صیانت از این ارزش ها، ایام الله دهه فجر بخصوص ۲۲ بهمن باید با شکوه و جلوه خاص خود مورد توجه قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: ۲۲ بهمن متعلق به همه است و همه کسانی که حول محور ولایت می چرخند، پایبند به آرمان های امام (ره)، اهداف انقلاب، خون شهیدان، دوستدار وطن و توسعه کشور هستند در حماسه بزرگ ۲۲ بهمن حضور چشمگیر خواهند داشت.

معاون استاندار اظهار داشت: اگر امروز کشور ما در یک شرایط امن و اقتدار خوب ملی، بین‌المللی و جهانی قرار دارد به برکت انقلاب اسلامی سال ۵۷ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کرسی های آزاد‌اندیشی گفت: امروز یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری برگزاری کرسی های آزاد اندیشی است که همه باید برای تحقق این دغدغه تلاش کنیم.

محمدی اظهار داشت: ازطرفی کرسی های آزاد اندیشی در شرایطی شکل می گیرد که دیدگاهها و نگرشهای مختلف با حفظ و رعایت مصالح و منافع نظام و رعایت خطوط قرمز از جمله قانون اساسی که میثاق ملت است، به مباحثه و گفتگو بپردازند.

وی با بیان اینکه کمیسیون ها و کمیته های زیرمجموعه شورای تامین استان سیاست ها و وظایف قانونی خود را در خصوص مسائل مربوط به دانشگاهها ابلاغ کرده است، گفت: چگونگی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی توسط دولت مصوب و به کمیته‌های  دانشگاهی اعلام شد و حتی در نشست‌های مختلف با تشکل‌های دانشجویی در خصوص چگونگی برگزاری کرسی آزاداندیشی بحث شد.

محمدی عنوان کرد: به دانشگاه‌ها اعلام کردیم کسی برای کرسی آزاداندیشی دعوت شود که دغدغه نظام و انقلاب را داشته باشد و در چارچوب قانون اساسی صحبت کند ضمن آنکه نظام مقدس جمهوری اسلامی از ظرفیت و پتانسیل بالایی در تمام ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... برخوردار است و می تواند پاسخگوی هر نگرش متعارض با مبانی آن باشد.

محمدی بیان کرد: با این حال کرسی های آزاد اندیشی تابع مقررات خاص درون دانشگاهی هستند.

معاون استاندار از نگاههای صرفا سیاسی در استان انتقاد کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد به اندازه کافی از عدم توسعه رنج می‌برد اما بیشتر نگاه ما معطوف به مسائل سیاسی است و لازم است از افراد صاحب‌نظر در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای پیشرفت استانمان دعوت شوند.

وی بیان داشت: این استان از محرومیت رنج می برد و  رفع محرومیت‌ها، رشد و توسعه استان باید در اولویت باشد.

کد خبر 2444755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha