۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰

جلالی خبر داد:

فروش بیش از ۱۷ میلیارد ریال فرش های مددجویان کمیته امداد استان مرکزی

فروش بیش از ۱۷ میلیارد ریال فرش های مددجویان کمیته امداد استان مرکزی

اراک-معاون اشتغال و خودکفايی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: طی ۹ماهه اول سال جاری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال از فروش فرش بافته شده توسط مددجویان کمیته امداد استان مرکزی کسب شد.

رمضانعلی جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طی ۹ ماهه اول سال جاری دو هزار و ۲۲۱ متر مربع فرش توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان بافته شده، گفت: اشتغالزایی و توانمند سازی اقتصادی خانواده های تحت حمایت یکی از فعالیت های این نهاد در ایجاد اشتغال در قالب مشاغل خانگی است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ و هنر اصیل اسلامی و ایرانی، افزود: توجه به طراحی و نقش های اصیل، برگزاری دوره های آموزشی، تولید، بازاریابی و فروش از جمله اقدامات این نهاد در خودکفایی خانواده ها و احیای این هنر اصیل است.

معاون اشتغال و خودکفايی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی ادامه داد: حوزه اشتغال کمیته امداد استان با احیای هنر فرش بافی و آموزش آن در بین مددجویان زمینه ایجاد اشتغال و توانمندی را برای این خانواده ها فراهم می کند.

جلالی با بیان اینکه تولید چهار هزار و ۸۶۸ مترمربع فرش در سال جاری برای مددجویان استان پیش بینی شده، اضافه کرد: از این مقدار طی ۹ ماهه ۶۱۷ درصد اجرایی و عملیاتی شده است.

هنر فرش بافی یک هنر اصیل ایرانی است

وی رعایت اصول بافندگی را یکی از راه های اشتغال موفق دانست و اضافه کرد: این مهم از جهت اقتصادی منبع درآمدی در هزینه های زندگی و از راه های خودکفا شدن خانواده است.

معاون اشتغال و خودکفايی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با اشاره به اینکه هنر فرش بافی یک هنر اصیل ایرانی بوده و باید با دقت و ظرافت انجام شود افزود: برگزاری کارگاه آموزشی فرش بافی با حضور ۱۱۰ نفر از خانواد ه های تحت حمایت شهرستان اراک و بهره مندی آنان از برنامه های اخیر این معاونت بود.

جلالی با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۱ هزار و ۷۲۸ طرح جاری اشتغال در کليه شهرستان ها ایجاد شده، گفت: مجريان طرح های اشتغال در گروه های شغلی دام و کشاورزی، صنفی و صنعتی، خدمات، صنايع دستی، شيلات و باغ داری فعاليت می کنند .

وی تصریح کرد: اين مجريان در افزايش توليد جامعه نقش اساسی داشته و با کسب درآمد در جهت استقلال اقتصادی گام بر می دارند.

کد خبر 2480459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha