۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۱۷

الله وردی:

شمار كودكان خیابانی در خراسان شمالی ۱۵ درصد افزایش یافت

شمار كودكان خیابانی در خراسان شمالی ۱۵ درصد افزایش یافت

بجنورد- مدیركل بهزیستی خراسان شمالی از افزایش ۱۵ درصدی شمار كودكان كار و خیابانی در این استان طی سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

رضا االله وردی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه در حال حاضر ۱۵ مركز نگهداری مربوط به كودكان كار و خیابانی در خراسان شمالی فعال است اظهار داشت: امسال ۸۵ كودك كار و خیابانی از سطح شهرهای استان جمع آوری و از این تعداد ۶۳ كودك ساماندهی شدند.

وی افزود:متاسفانه وضعیت پدیده های نامناسب اجتماعی همچون كودكان خیابانی هر روز در جامعه وخیم تر می شود که رشد ۱۵ درصدی شمار كودكان خیابانی این استان در سال جاری نیز موید این امر است.

الله وردی با تاكید براینكه جمع آوری و ساماندهی كودكان كار و خیابانی نیازمند همكاری هم دستگاه ها است، تصریح كرد: ۱۱ دستگاه در خراسان شمالی متولی رفع و پیگیری معضل كودكان خیابانی هستند اما متاسفانه به علت عدم همكاری آنان، ۹۰ درصد پیگیری های این كودكان بر دوش بهزیستی قرار گرفته است.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی اظهار داشت: پدیده های اجتماعی به صورت زنجیره ای به هم متصل بوده و آسیب هایی را نیز به همراه دارند، از این جهت باید همه دستگاه ها با مشاركت هم در رفع مشكلات جامعه به خصوص كودكان كار و خیابانی گام بردارند.

کد خبر 2495475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha