۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۳۰

با اعلام دامپزشکی/

عرضه ماهی قرمز در معابر عمومی بجنورد ممنوع شد

عرضه ماهی قرمز در معابر عمومی بجنورد ممنوع شد

بجنورد- رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد گفت: با هماهنگی شبکه دامپزشکی بجنورد و شهرداری مرکز خراسان شمالی، عرضه ماهی قرمز در حاشیه معابر عمومی این شهر ممنوع شد.

رضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده با شهرداری بجنورد، عرضه ماهی قرمز در معابر عمومی ممنوع شده و محل سینما سعدی سابق در مرکز شهر برای استقرار غرفه های فروشندگان ماهی قرمز، جانمایی و آماده شده است.

وی در عین حال اضافه کرد: البته صاحبان فروشگاه های عرضه آکواریوم و ماهیان زینتی و نیز افرادی که محل عرضه ای مختص فروش ماهی را معرفی کنند، پس از بازدید و تأیید دامپزشکی می توانند مجوز لازم را دریافت کنند و خارج از مجتمع یادشده به فعالیت ادامه دهند.

رحیمی همچنین به شهروندان و خانواده ها توصیه کرد: ماهی قرمز شب عید خود را از مراکز معتبر و تحت نظر دامپزشکی تهیه کنند و به خصوص کودکان دارای سابقه آلرژی یا حساسیت های خاص، هنگام کار با ماهی یا آکواریوم از دستکش استفاده نمایند و رعایت اصول بهداشت فردی به ویژه شست و شوی دست ها با آب و صابون به آن ها یادآوری شود.

به گفته وی کلرزدایی از آب مورد استفاده برای نگهداری ماهیان، رعایت قرنطینه برای ماهیان جدید خریداری شده و نیز شست و شو و ضدعفونی دوره ای آکواریوم ها با ترکیبات یددار یا نمک طعام سه درصد از دیگر توصیه های کارشناسی در این زمینه است.

رحیمی اضافه کرد: برای هر قطعه ماهی انگشت قد هم حداقل یک لیتر آب در آکواریوم یا تنگ ماهی در نظر گرفته شود تا سلامت ماهیان دوام بیشتری داشته باشد.

کد خبر 2514496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha