۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۵۸

با وجود ۱۷۰ هزار بیکار/

بیکاری معضل جدی خراسان شمالی است/ لزوم توجه مسئولان

بیکاری معضل جدی خراسان شمالی است/ لزوم توجه مسئولان

بجنورد- نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر وجود ۱۷۰ هزار بیكار در خراسان شمالی، این موضوع را به معضلی جدی برای استان تبدیل کرده است.

موسی الرضا ثروتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وجود ۱۷۰ هزار بیکار در خراسان شمالی، افزود: از این تعداد هم اكنون ۳۵ هزار نفر در مراكز كاریابی سطح شهرستان های خراسان شمالی ثبت نام كردند.

وی با اشاره به اینكه توزیع بودجه برای ایجاد اشتغال در استان ها براساس تعداد ثبت نامی های مراكز كاریابی است، گفت: سایر افراد نیز باید در این مراكز ثبت نام كنند تا بتوان اعتبارات خوبی دریافت كرد.

به گفته این مسئول بیكاری به معضل جدی در استان تبدیل شده كه باید بیشتر به آن توجه كرد.

ثروتی همچنین با بیان این که فعالیت موسسات غیر بانكی نیز نوعی مشكل به شمار می رود اظهار كرد: یكی از مؤسسات غیر بانكی ۴۵۰ میلیارد تومان سپرده از مردم خراسان شمالی جمع آوری کرده اما غالب این اعتبار را در استان های دیگر سرمایه گذاری کرده است.

وی تصریح کرد: باید جلساتی برگزارشود تا صندوق و موسسات غیر بانكی اعتبارات خود را در استان هزینه كنند تا مشكلی به وجود نیاورند.

ثروتی گفت: میانگین درآمد خانوارهای استان ۵۰ درصد كمتر از میانگین كشوری است كه باید اعتبارات موسسات در استان هزینه شود تا اشتغال تولید شود.

نماینده مردم استان در خصوص ساخت مجتمع جامع توانبخشی استان توضیحاتی داد و افزود: برای این مجتمع یك میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شد كه به دلایلی هنوز اجرای آن آغاز نشده اما انتظار داریم محدوده ترمینال ابتدای جاده لنگر برای احداث این مجتمع اختصاص داده شود.

کد خبر 2567913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha