۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۳

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

۸۳هزارهکتار سطح زیرکشت محصولات ارگانیک/ مرغ ارگانیک ایرانی نداریم

۸۳هزارهکتار سطح زیرکشت محصولات ارگانیک/ مرغ ارگانیک ایرانی نداریم

رئیس انجمن ارگانیک ایران با بیان اینکه محصولاتی مانند برنج، گوجه فرنگی و رب به صورت ارگانیک در کشور تولید می‌شوند، گفت:چیزی به‌عنوان مرغ ارگانیک در کشور نداریم.

سید رضا نورانی در گفتگو با مهر، محصولی را که در تولید آن سموم و کودهای شیمیایی به طور کلی مورد استفاده قرار نگیرند و از نهاده های مجاز در زمینه ارگانیک برای تولید آن استفاده شود، محصولی ارگانیک خواند و اظهارداشت: افرادی که علاقه‌مند به فعالیت در زمینه تولید ارگانیک هستند باید ۴ اصل سلامت، رعایت اصول اکولوژی، مراقبت و انصاف و جوانمردی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۳ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در کشور است، اضافه کرد: از این میزان حدود ۳۸ هزار هکتار در عرصه های طبیعی و حدود  ۴۵ هزار هکتار آن در مزارع و باغات کشور است.

نورانی با اشاره به اینکه در سطح ۴۵ هزار هکتاری باغات و مزارع ارگانیک محصولاتی مانند برنج، گوجه فرنگی، رب، انگور، آب انگور، چای، کیوی، انار، سیب درختی و گیاهان دارویی تولید می شود، اضافه کرد: امروزه دولت‌ها به زیرساخت‌های این موضوع کمک می کنند، چراکه تولید محصولات ارگانیک و مصرف آنها سبب کاهش بیماری‌ها و تضمین سلامت جامعه می شوند. به عبارت دیگر، مصرف محصولات ارگانیک جامعه را واکسینه می کند.

رئیس انجمن ارگانیک کشور، پرداخت یارانه از سوی دولت به سموم و کودهای شیمیایی طی دهه های گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: انتظار می رود بخشی از این یارانه ها به سمت تولید محصولات ارگانیک هدایت شود تا تولید این محصولات بیشتر شود، مصرف آنها بالاتر رود و قیمت آنها نیز ارزان تر باشد که همه مصرف کنندگان قادر به خرید و مصرف این محصولات باشند.

نورانی در پاسخ به این پرسش که محصولات پروتئینی از جمله مرغ و گوشت نیز به صورت ارگانیک در کشور تولید می شود یا خیر؟ با بیان اینکه گوشت گوسفندی ارگانیک در کشور تولید می شود، افزود: تولید تخم مرغ ارگانیک نیز به صورت محدود انجام می شود اما ما چیزی به عنوان مرغ ارگانیک در کشور نداریم و کالایی که تحت عنوان مرغ سبز به فروش می رسد مرغ های بدون آنتی بیوتیک هستند.

 

کد خبر 2768160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha