۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۵۷

مدیركل ورزش و جوانان:

خراسان شمالی سالن ورزشی استاندارد ندارد/ تشریح جایگاه ورزش استان

خراسان شمالی سالن ورزشی استاندارد ندارد/ تشریح جایگاه ورزش استان

بجنورد - مدیركل ورزش و جوانان خراسان شمالی با انتقاد از نبود سالن ورزشی استاندارد در این استان گفت: سالن های ورزشی موجود نیز از شرایط مناسبی برخوردار نیستند.

امین رشیدلمیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ورزش خراسان شمالی در بسیاری از فاكتورها رتبه ۳۱ كشوری را داراست كه نبود زیرساخت های مناسب در این استان یکی از مهمترین علل این وضعیت در عرصه ورزش است.

وی با اشاره به گستردگی حوزه ورزش گفت: كمبود نیروی انسانی، كمبود منابع مالی، نبود اسپانسر، نگاه ناصحیح برخی افراد به ورزش، نبود اماكن مناسب ورزشی و ... از جمله مشكلات اداره كل ورزش و جوانان استان است كه برای عبور از آن، شرایط موجود باید به خوبی مدیریت شود.

رشیدلمیر تصریح كرد: به رغم كمبود نیروی انسانی در این اداره كل، خوشبختانه خروجی های خوبی به دست آورده ایم. به طور مثال در بخش جوانان، خانواده، تعالی خانواده و ازدواج، اداره کل ورزش استان رتبه هفتم كشوری را كسب كرد.

به گفته این مقام مسئول، خراسان شمالی در بخش ورزش همگانی نیز موفق به کسب رتبه سوم كشوری شده است.

وی با بیان اینكه امكانات ورزشی در خراسان شمالی قابل مقایسه با سایر استان ها نیست، گفت: خروجی تلاش های همکاران این اداره کل با امكانات بسیار كم، نشان دهنده توجه مردم و جوانان استان و درخشش آنان در عرصه ورزش است.

رشیدلمیر با اشاره به نبود سالن ورزشی استاندارد در خراسان شمالی عنوان كرد: سالن های ورزشی موجود نیز از شرایط بسیار نامناسبی برخوردارند كه نیاز به سرمایه گذاری عظیم داریم تا این استان در بخش ورزش جایگاه خود را به دست آورد.

وی گفت: تنها نگاه و توجه مسئولین استان به ورزش كافی نیست بلكه رفع مشکلات این استان، نگاه ویژه ملی را می طلبد.

رشیدلمیر اظهار داشت: این استان در برخی از شاخص های ورزشی به جایگاه خود رسیده است اما برای رسیدن سایر بخش ها نیازمندم زمان بیشتری هستیم.

وی تاكید كرد: باید مشكلات و کمبودهای اولیه در حوزه ورزش رفع تا شاهد ثمرات ارزشمند و خروجی های خوب ورزش استان در سطح ملی و بین المللی باشیم.

مدیركل ورزش و جوانان خراسان شمالی با تشریح برنامه های این اداره كل در سالجاری گفت: سال ۹۵ آغاز شكوفایی ورزش استان خواهد بود چراكه برای توسعه ورزش در دو بعد قهرمانی و همگانی، برنامه های خاصی در نظر گرفته شده است.

وی ساماندهی هیئت های ورزشی، عدم ورود اسپانسرهای بزرگ  به ورزش استان و زیرساخت های نامناسب ورزشی را از چالش ها و معضلات اصلی اداره كل ورزش و جوانان خراسان شمالی عنوان كرد و گفت: رفع این چالش ها  در گرو برنامه ریزی های درست و همكاری مسئولین دستگاههای اجرایی است.

مدیركل ورزش و جوانان خراسان شمالی از حمایت های ویژه استاندار خراسان شمالی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، شهردار بجنورد و مدیران شماری از واحدهای بخش خصوصی که از ورزش استان حمایت و پشتیبانی کرده اند، قدردانی كرد.

کد خبر 2774210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha