۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۵۲

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی:

اجرای مصوبات سفر رهبری مهمترین مطالبه مردم از رئیس جمهور است

اجرای مصوبات سفر رهبری مهمترین مطالبه مردم از رئیس جمهور است

بجنورد - نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، مهمترین مطالبه مردم استان در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت را اجرای مصوبات سفر رهبری عنوان کرد.

موسی الرضا ثروتی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اختصاص هشت میلیارد دلار از محل مصوبات سفر رهبری به این استان به منظور مهار آب های مرزی افزود: از رییس جمهور انتظار داریم که اعتبارات مورد نیاز برای ساخت سدهای استان را در این سفر مصوب کند.

وی اظهار داشت: ساخت راه، راه آهن و فرودگاه از دیگر درخواست هایی است که نیاز است در نشست های دولت مطرح و  هرچه سریعتر به آن رسیدگی شود.

ثروتی با بیان اینکه ساخت راه آهن گرگان بجنورد مشهد و راه آهن اسفراین از جمله طرح هایی است که از دولت دهم شروع شده است، افزود: انتظار می رود که دولت یازدهم اعتبارات تکمیلی این پروژه ها را مصوب تا اجرای عملیات احداث این خط آهن با شتاب بیشتری انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به ساخت فرودگاه بجنورد گفت: در دولت دهم ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور ساخت فرودگاه بجنورد اختصاص یافت که این رقم کافی نبوده و  در حال حاضر به ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر به منظور تکمیل پروژه های فرودگاهی این شهر نیاز داریم.

ثروتی افزود: پروژه های نیمه تمام زیادی در استان وجود دارد که راه اندازی و بهره برداری از آنها قطعا به تامین اعتبارات کافی  نیازمند است.

این نماینده مجلس پروژه های نیمه تمام بیمارستان ۶۴ تختخوابی جاجرم و بیمارستان ۳۲ تختخوابی آشخانه در شهرستان مانه و سملقان را از جمله این طرح ها عنوان کرد و گفت: ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی غلامان نیز از دیگر طرح هایی است که اعتبارات مورد نیاز آن مصوب شده اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: ایجاد اشتغال از دیگر مواردی است که باید در خراسان شمالی مورد توجه قرار گیرد.

ثروتی همترازی سطح تشکیلات اداری و نیروی انسانی در خراسان شمالی را در مقایسه با استانهای مشابه در کشور را از دیگر موضوعات قابل طرح در جلسات هیئت دولت عنوان کرد و گفت: دولت باید با برنامه ریزی و توجه ویژه، رعایت عدالت در این بخش را مورد توجه قرار داده و کمبودهای این بخش را در استان رفع کند.

وی با توجه به احداث ساختمانهای اداری در خراسان شمالی افزود: تکمیل ساختمان های نیمه تمام ادارای در این استان به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: استاندار خراسان شمالی در سفر رئیس جمهور به استان، بیش از آنکه به فکر نداشتن دولت باشد باید منافع مردم این استان را در پیشنهادات خود مورد توجه قرار دهد.

ثروتی افزود: اینکه مکرر گفته می شود که دولت با توجه به پایین آمدن قمیت نفت از وضعیت اعتباری و مالی مناسبی برخوردار نیست، حرف درستی نیست، چرا که بنده به عنوان یکی از اعضای کمسیون بودجه کاملا مطلع هستم که درآمد دولت از نفت بیش از سالهای گذشته است.

کد خبر 2777876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha