۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی:

تسهیلات صندوق توسعه ملی به صورت متوازن توزیع شود

تسهیلات صندوق توسعه ملی به صورت متوازن توزیع شود

بجنورد- نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تسهیلات صندوق توسعه ملی در بین استان های مختلف به صورت متوازن و براساس میزان محرومیت توزیع شود.

موسی الرضا ثروتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت اقتصادی و تولیدی در خراسان شمالی، اظهار کرد: در حال حاضر منابع بانکی استان ضعیف هستند اما گردش مالی كارخانجات و شركت های خراسان شمالی می تواند در تقویت منابع بانكی این استان نقش مهمی را ایفا كند.

وی با بیان این که با توجه به وضعیت بیكاری در خراسان شمالی باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل ها در راستای رفع بیكاری و ایجاد اشتغال در استان استفاده شود، افزود: با توجه بیشتر و رفع مشكلات واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان شمالی می توان در راستای ایجاد اشتغال در استان گام های موثری بداشت.

ثروتی با اشاره به اینكه ۱۲۰ سرمایه گذار با نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی مكاتبه داشته اند، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی قوانین خوبی را در زمینه رفع موانع و مشكلات تولید، تسهیل در پرداخت تسهیلات بانكی، ایجاد مشاغل خانگی، صندوق توسعه ملی، صندوق تولید و كارآفرینی و بهبود فضای كسب و كار در راستای رفع مشكلات تولید در حوزه صنعت مصوب كرده که باید با استفاده از این قوانین برای بهبود وضعیت اقتصادی و صنعتی استان اقدام شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: اگر همه مسئولان در راستای رفع مشكلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان با هم مشاركت خوبی داشته باشند به طور حتم نتیجه مطلوبی حاصل می شود.

ثروتی با اشاره به تصویب صندوق توسعه ملی در بودجه سال ۹۴ تصریح كرد: براین اساس هیچ محدودیت ارزی و ریالی برای سرمایه گذاری وجود ندارد.

وی گفت: خراسان شمالی سال گذشته از منابع صندوق توسعه ملی استفاده نكرد و امسال نیز بنا بر اعلام مجلس شورای اسلامی فقط  برای تأمین سرمایه در گردش سرمایه گذاران می توانند از این تسهیلات استفاده كنند.

نماینده مردم پنج شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر توزیع متوازن تسهیلات از صندوق توسعه ملی و توجه مسئولان استان به توزیع متوازن تسهیلات تأکید کرد و افزود: باید تسهیلات صندوق توسعه ملی در بین استان های مختلف به صورت متوازن و براساس میزان محرومیت توزیع شود.

ثروتی در ادامه با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات تسهیلاتی به خراسان شمالی، اظهار کرد: در سفرهای دولت نهم و دهم به این استان حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانكی مصوب شد اما حتی یك درصد از این اعتبار نیز جذب نشد.

وی با اشاره به ضعف منابع بانكی در خراسان شمالی، گفت: باید در كارگروه اقتصادی استان مصوب شود تا شركت های داخلی خراسان شمالی حساب های خود را در بانك های استان ایجاد كنند تا منابع بانك ها افزایش یابد.

ثروتی تصریح كرد: با گردش مالی كارخانجات و شركت های استان در بانك های داخلی خراسان شمالی، منابع بانكی استان تقویت و بخشی از مشكلات نیز رفع می شود.

 

کد خبر 2853661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha