۸ مرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۲۲

با حضور اساتید برجسته شعر، ادبیات و موسیقی؛

یادنامه و تمبریادبود«استاد بهزاد» در کرمانشاه رونمایی شد

یادنامه و تمبریادبود«استاد بهزاد» در کرمانشاه رونمایی شد

کرمانشاه- یادنامه استاد بهزاد کرمانشاهی با عنوان «بربلندای بیستون» و هم چنین تمبر یادبود وی، با حضور اساتید برجسته ادبیات، شعر و موسیقی ایران و کرمانشاه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت استاد یدالله بهزاد کرمانشاهی شاعر دانشمند و ادیب هنرمند، عصر پنج شنبه تا پاسی از شب و  با حضور اساتید برجسته شعر، ادبیات و موسیقی کشور در محل تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد.

این مراسم با حضور استاد استاد میرجلال الدین کزازی، استاد محمد علی سلطانی و استاد شهرام ناظری از اساتید برجسته شعر و موسیقی کشور و مفاخر کرمانشاهی برگزار و از یادنامه استاد بهزاد کرمانشاهی با عنوان «بر بلندای بیستون»  نیز با بیش از ۵۰ اثر از اساتید برجسته ایران از این شاعر، ادیب و چهره برجسته کرمانشاهی رونمایی شد.

همچنین دکتر اسماعیل آذر مجری توانمند و استاد برجسته ادبیات نیز اجرای این برنامه را بر عهده داشت و بارها از استاد بهزاد کرمانشاهی و مفاخر دیگری چون محمد علی سلطانی سخن گفت و آنان را مورد تقدیر قرار داد.

هم چنین در این مراسم از تمبر یادبود استاد بهزاد نیز رونمایی شد.

اولین اجرای گروه ارکستر رودکی از دیگر برنامه های این مراسم گرامیداشت بود که به رهبری آرشام خرسند پور از اساتید برجسته موسیقی کرمانشاه و با هنرمندی جوانان  کرمانشاهی برگزار شد.

استاد یدالله بهزاد کرمانشاهی معلمی ادیب و شاعری توانا بود که علاوه بر شاعری، در هنر خوشنویسی دست داشت و از تعلیمات استادان بزرگ خوشنویسی کشور، همانند علی اکبر کاوه، حسن خطاط، محمد رضا اقبال، غلامحسین امیر خانی و شکسته نویس برجسته، یداله کابلی خوانساری بهره مند شده بود. ‌

وی با اکثر خوشنویسان و هنرمندان کرمانشاه، دوستی، محبت و روابط هنری و معنوی عمیقی داشت که از آن میان می توان، فقیه فاضل و هنرمند، حضرت آیت الله استاد سید مرتضی نجومی را یاد کرد.

استاد بهزاد کرمانشاهی بیست و هفت سال از عمر پر برکت خود را در  راه خدمت به فرهنگ کرمانشاه و پرورش نسل جوان سپری کرد.

کد خبر 2871155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha