۸ مرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۱۳

استاندار کرمانشاه:

استاد «یدالله بهزاد» شخصیتی اساطیری و شناخته شده در کرمانشاه است

استاد «یدالله بهزاد» شخصیتی اساطیری و شناخته شده در کرمانشاه است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه، استاد یدالله بهزاد را یکی از ستون های فرهنگی و ادبی کشور دانست که شخصیتی اساطیری و شناخته شده داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی بابادی، شامگاه پنج شنبه در مراسم گرامیداشت استاد یدالله بهزاد کرمانشاهی از وی به عنوان یکی از ستون های فرهنگی و ادبی در کشور یاد کرد و گفت: شخصیت ارزشمند چنین هنرمندی محرکه چرخه های پیشرفت جامعه است و به جرأت می توان گفت امثال بهزاد کرمانشاهی نادر است.

وی با اشاره به سرگذشت جذاب این هنرمند شاعر کرمانشاهی گفت: زندگی ساده و شاعرانه این هنرمند بارها توسط افرادی چون پرفسور جلال الدین میرکزازی و سایر پژوهشگران مورد بررسی و توجه قرار گرفته است که این نشان از تفکر تاثیر گذار این شخصیت هنری است.

شخصیت بهزاد کرمانشاهی تک بعدی نبود

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه یدالله بهزاد کرمانشاهی شخصیتی سیاسی و تک بعدی نداشت گفت: شیوه زندگی این هنرمند به تعابیر نخبگان بسیار حائز اهمیت است و شخصیتی که تفکر نخبگان را به خود معطوف کند، منزوی نیست و از آن دسته شخصیت های اساطیری و شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه مناعت و متانت این هنرمند قابل توجه و ستودنی است گفت: تفکر و زبان این هنرمند در سرایش شعر به شیوه کهن و پرمحتواست و آب و رنگ آیینی داشت و به فرهنگ بومی کرمانشاهی می گرائید.

کرمانشاه امروز بیش از هر زمانی نیازمند گرامیداشت شخصیت های علمی و ادبی است

رضایی بابادی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند گرامی و پاس داشت شخصیت های علمی و ادبی هستیم تا تصویری خوب از آینده فرهنگی استان به نمایش بگذاریم و هنرمندانی چون بهزاد کرمانشاهی را به صورت برجسته به جامعه معرفی کنیم.

وی استقبال مردم کرمانشاه در مراسم تجلیل از چنین شخصیت های برجسته را پرشور و قابل تحسین توصیف کرد و گفت: در استانی با فرهنگ دراز مدت و غنی نیاز و وجود سالن های بزرگ و با گنجایش بیشتر احساس می شود و اعتباراتی برای توسعه این اماکن و ظرفیت ها در دستور کار قرار گرفته و پیش بینی شده است.

کد خبر 2871162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha