۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان شمالی:

۷۲ وقف جدید در خراسان شمالی ثبت شد

۷۲ وقف جدید در خراسان شمالی ثبت شد

بجنورد- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۲ وقف جدید در شهرستان های مختلف این استان به ثبت رسید.

حجت الاسلام علی اکبر صفری، در گفتگو با خبرنگار مهر، از ثبت ۷۲ وقف جدید در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این موقوفات در زمینه ها و نیات مختلف در مناطق شهری و روستایی شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی از سوی واقفان نیک اندیش وقف شده اند.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی مجموع موقوفات جدید ثبت شده در سطح استان ۴۰ میلیارد ریال است، اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته در خراسان شمالی بیش از ۵۰ وقف به ثبت رسیده بود اما امسال این میزان افزایش چشمگیری داشته است.

حجت الاسلام صفری اظهار داشت: امسال شمار وقف های جدید ثبت شده در استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی علت افزایش شمار موقوفات در خراسان شمالی را برگزاری برنامه های فرهنگی متفاوت از جمله طرح نشاط معنوی، ضیافت الهی و دوره های قرآنی و ترویج فرهنگ وقف عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خاتمه گفت: در حال حاضر در این استان بیش از چهار هزار و ۶۶۰ موقوفه با حدود ۹ هزار و ۲۰۰ رقبه وجود دارد که ۶۵ درصد از این موقوفه ها با نیت روضه سیدالشهدا(ع) وقف شده اند.

کد خبر 2914189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha