۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۰۲

طی سال جاری انجام شد؛

غربالگری بینایی سنجی بیش از ۱۰۰۰ کودک در شهرستان شازند

غربالگری بینایی سنجی بیش از ۱۰۰۰ کودک در شهرستان شازند

شازند- سرپرست اداره بهزیستی شهرستان شازند از غربالگری سنجش بینایی بیش از یک هزار کودک در نیمه اول سال جاری در این شهرستان خبر داد.

زهرا محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، هدف طرح غربالگری بینایی سنجی را پیشگیری از نابینایی و کم بینایی در کودکان عنوان کرد و افزود: این طرح در بین کودکان یک تا سه و سه تا شش سال در سطح شهرستان در حال انجام است.

وی اظهار کرد: طی دو هفته گذشته در هندودر ۵۶۸ کودک، در شهباز ۱۲۰ کودک غربالگری بینایی شده اند و این غربالگری و در شهر شازند نیز در حال اجرا است و تا پایان سال در کل سطح شهرستان اجرایی می شود.

محمدی افزود: اداره بهزیستی طبق آماری که از اداره ثبت احوال می گیرد کودکان شهرستان را غربالگری خواهد کرد و تا پایان این طرح این آمار افزایش پیدا خواهد کرد.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان شازند با اشاره به وام های خوداشتغالی افزود: این وام ها در حوزه های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری به مددجویان معلول، معتادین پاک شده و زنان سرپرست خانوار اختصاص داده می شود و سقف وام ها ۱۵۰ میلیون ریال است.

وی به طرح بشیر اشاره کرد و گفت: در راستای طرح بشیر و آموزش و مشاوره زوجین در معرض طلاق در مراکز بهزیستی شهرستان شازند، تا کنون ده ها پرونده از اقدام برای جدایی خارج شده است.

محمدی با بیان اینکه شهرستان شازند دارای ۱۲ مهدکودک روستایی و شهری است، افزود: طی تابستان امسال در مهدکودک های سطح شهرستان برنامه هایی از جمله آموزش بهداشت و سلامت، اجرای فرهنگ ترافیک، طرح غنچه های هلال و یاوران نماز اجرا شد.  

وی با اشاره به دیگر برنامه های اجرا شده در نیمه اول سال جاری، گفت: آموزش فرزند پروری، آموزش زندگی خانوادگی، دوره های آموزشی عفاف و حجاب، پیشگیری از سرطان های شایع و کمک های اولیه برای زنان از جمله برنامه های اجرا شده برای زنان تحت پوشش بهزیستی در این شهرستان است.

کد خبر 2916776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha