۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۹:۱۰

رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان شمالی مطرح کرد؛

کمبوداعتبار برای اعزام هیئت های تجاری خراسان شمالی به خارج ازکشور

کمبوداعتبار برای اعزام هیئت های تجاری خراسان شمالی به خارج ازکشور

بجنورد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: به دلیل كمبود اعتبار اعزام هیات های تجاری استان نیازمند حمایت ویژه از سوی مسئولین ارشد استان و استانداری است.

یحیی نیكدل در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در راستای افزایش مبادلات تجاری بین بازرگانان استان و کشورهای خارجی اعزام و پذیرش هیئت های تجاری است، اظهار داشت: اعزام هیات های تجاری به منظور گسترش مبادلات تجاری و بازرگانی استان با سایر كشورها در طول سال در مورد کشورهای مختلفی انجام می شود.

وی گفت: با گسترش مبادلات و افزایش صادرات محصولات خراسان شمالی می توان در رونق اقتصادی استان نیز تأثیر چشمگیری گذاشت.

نیكدل با اشاره به برخی مشكلات اعزام هیات های تجاری خراسان شمالی افزود: كمبود اعتبار برای اعزام هیات های تجاری یكی از مشكلات اساسی است كه در این زمینه باید مسئولین استان و استانداری برای اعزام هیات های تجاری خراسان شمالی حمایت های ویژه ای داشته باشند.

وی گفت: تجارت خارجی یكی از بخش های مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت است اما باید زمینه های لازم و مناسب برای صادرات و واردات محصولات مورد نیاز واحدهای تولیدی استان فراهم شود.

نیكدل افزود: خراسان شمالی از ظرفیت های مناسبی در حوزه های مختلف برخودار است و بایستی برای معرفی توانمندی ها، پتانسیل ها و ظرفیت های استان اقدامات موثری انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار داشت: کمبود زیرساخت های حمل و نقل، نبود سرمایه در گردش برای صادركنندگان و ...از جمله مشكلات اعزام و پذیرش هیات های تجاری استان است.

نیكدل تصریح كرد: جذب سرمایه گذاران خارجی در استان نیز در گرو بازاریابی مناسب، برگزاری نمایشگاه های مختلف و ... است.

کد خبر 2933127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha