۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۸:۰۲

گزارش تحلیلی - خبری مهر؛

برگزار نشدن لیگ تنیس و درجا زدن تیم ملی/ فقط مسابقات بین‌المللی!

برگزار نشدن لیگ تنیس و درجا زدن تیم ملی/ فقط مسابقات بین‌المللی!

فدراسیون تنیس درحالی نتوانسته لیگ این رشته را برگزار کند که همه تیم های ملی در رشته های مختلف از دل لیگ بیرون می آیند. در چنین شرایطی مشخص می‌شود چرا تیم ملی درجا می‌زند و پیشرفتی ندارد!

به گزارش خبرنگار مهر،  اولین دوره مسابقات بین المللی جوانان (جام فجر) در سال ۲۰۱۶ بهمن ماه سالجاری به میزبانی مجموعه ورزشی المپیک کیش برگزار می شود. این یکی دیگر از میزبانی های پرتعداد فدراسیون تنیس است. فدراسیونی که این روزها به شدت درگیر گرفتن میزبانی های بین المللی است غافل از اینکه مهمترین رویداد داخلی که لیگ برتر باشد هنوز با تعویقی چند ماهه روبروست و هنوز هم قرار نیست برگزار شود.

 ۵ هفته میزبانی رقابتهای زیر ۱۴ سال آسیا، دو میزبانی رقابتهای جونیور زیر ۱۸ سال، ۵ هفته مسابقات فیوچرز ، میزبانی مسابقات بین المللی تنیس پیشکسوتان و دیویس کاپ تنها بخشی از میزبانی‌های اخیر فدراسیون تنیس است. میزبانی هایی که مسئولان می گویند هزینه ای برای فدراسیون ندارد و تمام بار مالی آن روی دوش بخش خصوصی است. اما با کمی تامل می شود این سوال را پرسید که آیا همین بخش خصوصی نمی تواند برای رقابتهای حساس داخلی از جمله لیگ برتر پا پیش بگذارد؟ چرا که برخی از این مسابقات بین المللی تنها شرکت کننده داخلی دارد و هزینه کردن برای آن به اندازه یک رویداد بین المللی مقرون به صرفه نیست.

لیگ برتر در هر فدراسیون ویترین آن محسوب می شود.جایی برای کمک به تیم ملی که البته این روزها انگار همان شش تیم دوره قبلی هم علاقه ای برای حضور در این دوره نشان نداده اند. ورودیه لیگ برتر برای هر تیم ۶ میلیون تومان است و تیم های سال گذشته هم عنوان می کنند که هیات مدیره های اغلب صنعتی شان هزینه ای برای ورزش در سال جاری در نظر نگرفته است و همین می شود که تنها یک تیم تا ۲۸ مهر که مهلت اعلام آمادگی تیم ها برای حضور در لیگ برتر بود اعلام حضور برای مسابقات لیگ کرد و نمی شد مسابقات لیگ را با تنها یک تیم برگزار کرد!

شایسته: اصراری به برگزاری لیگ با هر شرایطی ندارم/ غمناک: با نظر شایسته موافقم
رئیس فدراسیون تنیس در گفتگو با خبرنگار مهر خصوص تعویق در برگزاری لیگ برتر تنیس عنوان کرد: من بارها نظرم را اعلام کرده ام. برگزاری لیگ را به هر قیمتی نمی پذیرم و این رقابتها باید در شان مسابقات لیگ برتر باشد. الان شرایط به گونه ای است که با این وضعیت اصراری به برگزاری لیگ ندارم. لیگ برتر باید کیفیت داشته باشد و اثرگذار باشد که از آن نتیجه ای حاصل شود.

علی اصغر غمناک رئیس سازمان لیگ فدراسیون نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: من هم با نظر آقای شایسته موافقم چون باید شان لیگ برتر تنیس حفظ شود. ما تمام تلاشمان را برای برگزاری مسابقات لیگ برتر انجام دادیمو با چند شرکت ضنعتی تجاری هم وارد مذاکره شدیم. به شش تیمی که سال گذشته در لیگ بودند نیز نامه زدیم ولی تا مهلت اعلام شده تنها یک تیم اعلام آمادگی برای حضور در لیگ برتر کرد.یک تیم هم دیروز به صورت شاهی اعلام کرد در لیگ شرکت پیدا می کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اسپانسرها برای رقابتهای بین المللی گاها بدون حضور خارجی ها خرج می کنند اما علاقه ای برای سرمایه گذاری در لیگ ندارند، گفت: به عنوان مثال رقابتی مثل مسابقات زیر ۱۴ سال آسیا هزینه ای ندارد. ولی لیگ برتر را نمی شود مثلا با ۷-۸ میلیون برگزار کرد. در ضمن اسپانسر و بخش خصوصی به صورت ناگهانی و کلی حمایت نمی کند. مطمئن باشید ما هم دوست داریم لیگ برتر هر چه سریع تر برگزار شود.

آینده مبهم لیگ برتر
با این حساب بعید به نظر می رسد حالا حالاها تیم های کنارکشیده از لیگ دلیلی برای حضور در این رقابت داخلی برای خود پیدا کنند. فدراسیون هم که آنقدر رویداد بین المللی دارد که دغدغه ای به نام لیگ وقتش را نگیرد. تیم ها هم که پس کشیده اند. این وسط فقط تعدادی استعداد به هدر می روند و تیم ملی درجا می زند. برای برگزاری لیگ برتر تا پایان سال فرصت هست. هرچه به زمستان نزدیک تر می شویم محدودیت برای برگزاری لیگ هم بیشتر می شود .میزبان باید یک شهر گرمسیر باشد تا مشکلی پیش نیاید.

اما اگر تحت هر عنوانی فدراسیون موفق نشود لیگ برتر را برگزار کند تکلیف چیست؟ غمناک این طور به سوال ما پاسخ داد: اگر موفق نشویم مسابقات لیگ برتر را برگزار کنیم جام حذفی را در پیش خواهیم داشت که با توجه به هزینه های کمتر تعداد تیم های بیشتری در آن شرکت پیدا می کنند.

کد خبر 2950520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha