۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷

جشنواره مد و لباس «روجا» برگزار می‌شود

جشنواره مد و لباس «روجا» برگزار می‌شود

جشنواره مد و پوشش اسلامی - ایرانی «روجا»، همزمان با دهه فجر و در شهر رشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، موسسه فرهنگی و هنری صبح قلم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و بنیاد ملی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری دومین جشنواره مد و پوشش اسلامی – ایرانی با عنوان «روجا» کرده است.

این جشنواره با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی و  در جهت الگوسازی پوشش مناسب اجتماعی بانوان در شهر رشت برگزار می‌شود و بخش رقابتی آن به طراحی پوشش اجتماعی (مانتو، فرم اداری و چادر) و طراحی پارچه اختصاص دارد و در بخش نمایشگاهی، آثار برگزیده جشنواره «مد پوشش اسلامی ایرانی» به نمایش درمی‌آید.

رعایت شاخص‌هایی چون تناسب طرح با ارزش‌های اسلامی- ایرانی، استفاده از رنگ‌های شاد با توجه به طراحی و لباس، عدم استفاده از نشان‌های غیر ایرانی روی لباس، سهولت و راحتی در پوشیدن لباس و... در طراحی مد و پوشش اسلامی ایرانی الزامی است.

همچنین در حاشیه این جشنواره، نمایشگاه عکسی برپاست و هر عکاس می‌تواند حداکثر ١٠ فریم عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.  عکس‌های برگزیده به صورت یک نمایشگاه در جشنواره مد و پوشش اسلامی- ایرانی «روجا» در برابر دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و سرانجام به صورت یک مجموعه چاپ و منتشر خواهد شد.

شرکت در این جشنواره برای همه علاقه‌مندان آزاد است و هر طراح می‌تواند همزمان در دو بخش مسابقه، هم رقابتی و هم نمایشگاهی، شرکت و در هر بخش ٥ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

علاقه‌مندان تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند اثر اجرا شده (لباس دوخته شده و یا پارچه چاپ شده) را به همراه cd مشخصات صاحب اثر، عکس اثر و مشخصات آن به دبیرخانه مرکزی جشنواره واقع در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان گیلان ارسال کنند.

نمایشگاه آثار برگزیده در دهه فجر ٩٤ در سالن یادگار امام رشت – گلسار برپا می‌شود.

کد خبر 2998280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha