۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۸

«لیدی آن کلیوز» قدم به کتابفروشی‌ها می‌گذارد

«لیدی آن کلیوز» قدم به کتابفروشی‌ها می‌گذارد

ترجمه کتاب «لیدی آن کلیوز» نوشته مارگارت کمبل بارنز به زودی توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «لیدی آن کلیوز» نوشته مارگارت کمبل بارنز به زودی با ترجمه آفاق زرگریان توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی کتابفروشی ها می شود.

هنری هشتم از جمله پادشاهان پرحاشیه و مساله ساز انگلستان در دوران حکومت سلسله تئودورها بوده که چند همسر اختیار کرد و چند تن از آن ها را به دلیل بدبینی و ظن و گمان، اعدام کرد. سر توماس مور، صداعظم و وزیر هنری هشتم، نیز به دلیل توطئه و بدخواهی اطرافیان پادشاه، و در نتیجه ظن و بدگمانی پادشاه محکوم به اعدام شد. همسر دوم هنری هشتم، آن بولین بود که مانند چند همسر دیگر او، گردن زده شد. ماجرای اعدام سر توماس مور، با ازدواج پادشاه با آن بولین ارتباط مستقیم داشت.

چهارمین همسر هنری، هم «آن» نام داشت؛ آن کلیوز. اما آن کلیوز خلاف آن بولین توانست جان خود را نجات داده و خاطراتش را بازگو کند.

کتاب «لیدی آن کلیوز» با نام اصلی «بانوی من آن کلیوز» داستان زندگی این زن، عشق پنهانی او، شوهر تشنه‌ قدرتش و همچنین کشور پر التهابی به نام انگلستان است. آن کلیوز يکی از نادر زنانی است که با اتکا به قوای عقلانی اش، توانست با موفقيت، خود را با پادشاهی آتشين‌مزاج و تندخویی هنری، تطبيق دهد تا زنده بماند و ماجرای زندگی اش را بازگو کند.

کتاب رمان «بانوی من آن کلیوز» هفته آینده منتشر و راهی بازار نشر خواهد شد.

کد خبر 2998351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha