۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۳۷

عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره فیلم اشراق:

جشنواره فیلم اشراق فرصتی برای ارائه آثار سینمایی طلاب است

جشنواره فیلم اشراق فرصتی برای ارائه آثار سینمایی طلاب است

قم - عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره فیلم اشراق، گفت: این جشنواره فرصتی را ایجاد کرد تا طلاب نیز بتوانند اگر اندیشه و سخنی دارند آن را با زبان سینما عنوان کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله حسن‌زاده آملی ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره فیلم اشراق که با حضور طلاب هنرمند و مسئولان فرهنگی در سالن سینما ونوس برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته طلاب زبان هنریشان منبر و آثار مکتوب بوده و جشنواره فیلم اشراق فرصتی را ایجاد کرد تا طلاب نیز بتوانند اگر اندیشه و سخنی دارند آن را با زبان سینما عنوان کنند.

وی افزود: آثاری در جشنواره فیلم اشراق وجود داشت که نشان می‌داد طلاب حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارند.

عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره فیلم اشراق ابراز داشت: مهم این است که انسان هم حرف برای گفتن داشته باشد و هم حرفش تازه باشد و با زبان تازه آن را بیان کند.

لازم نیست همه آثار به فیلم تبدیل شوند

وی عنوان کرد: این گونه نیست که آثار غیر سینمایی ارزش نداشته باشند. دیوان حافظ، شاهنامه فردوسی و مثنوی نیز حرف‌هایشان تازه است و لازم نیست همه آن‌ها فیلم شوند.

حجت الاسلام حسن‌زاده آملی با بیان اینکه هنر آمده تا اندیشه را ماندگار کند، اظهار کرد: هر اندیشه را باید با نوعی زبان هنری عنوان کرد برخی با نقاشی، تئا‌تر و سینما. هرکس اندیشه و فکر و حرف تازه‌ای دارد به دنبال زبان هنر می‌رود.

عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره فیلم اشراق، افزود: اگر اندیشه‌ای ماندگار نشده به دلیل آن است که بر قامتش هنر قرار نداشته است.

وی تصریح کرد: برخی آثار جشنواره فیلم اشراق آنچنان غنی بوده که بدون دیالوگ و زیرنویس نیز می‌توان مقصود را متوجه شد و حتی افراد کشورهای دیگر نیز بدون شنیدن دیالوگ متوجه بشوند.

عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره فیلم اشراق ابراز کرد: جای خوشبختی است که در این دوره طلاب خواهر نیز آثاری ارائه دادند. طلابی که با آثارشان نشان می‌دهند اندیشه نویی دارند و می‌توانند آن را به زبان رسانه عنوان کنند.

کد خبر 3034431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha