۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۰۱

استاندار کردستان:

ضرورت ایجاد صنعت چاپ در کردستان/برقراری مراودات رسانه‌ای باعراق

ضرورت ایجاد صنعت چاپ در کردستان/برقراری مراودات رسانه‌ای باعراق

سنندج- استاندار کردستان یکی از نیازهای استان را ایجاد صنعت چاپ خواند و خواستار حمایت ویژه وزارت ارشاد در این رابطه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی دوشنبه شب در اختتامیه دومین جشنواره استانی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری  کردستان که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، با بیان اینکه آگاهی نیاز و حق اساسی مردم در تمامی جوامع بشری است، گفت: توجه به تمامی ابعاد مادی و معنوی زندگی انسان نیازمند وجود آگاهی است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال قلم و توانایی نوشتن را به انسان ها عطا کرد تا در مسیر آگاهی قرار گیرند، عنوان کرد: از آنجا که نوشتن و کسب آگاهی تنها به کتاب خلاصه نمی شود و رسانه بخشی زیادی از آگاهی بخشی در تمامی عرصه ها اعم از سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را برعهده دارد.

وی اظهارداشت: هر حاکمیتی از طریق رسانه ها حقی را که نسبت به مردم خود دارد، ادا می کند بدین گونه که آنها را در جریان اقدامات و برنامه های و عملکردش قرار می دهد.

استاندار کردستان ادامه داد: در گذشته بدلیل نبود سیستم الکترونیکی در حوزه رسانه، اطلاعات کافی درارتباط با وضعیت رسانه های موجود در کشور وجود نداشت و همین مسئله منجر شده بود که اهالی این حوزه با مشکلات عدیده ای مواجه باشند.

زاهدی افزود: امروز شاهد تعریف سامانه الکترونیکی در حوزه رسانه هستیم که تمامی فعالان این عرصه در آن ثبت نام کردند و اطلاعات در آن به روز مابین وزارت ارشاد و اهالی رسانه مبادله می شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته صدورمجوز نشریات یک سال و حتی بیشتر طول می کشید، عنوان کرد: خوشبختانه این روند در دولت یازدهم با تدابیری که اندیشیده شده اصلاح شده است و در کمترین زمان ممکن مجوز نشریات صادر می شود.

وی سه برابر کردن یارانه نشریات محلی استان های مرزی و کمتر توسعه یافته را از دیگر اقدامات مهم دولت یازدهم ذکر کرد و گفت: این نگاه توسعه گرای مدیران در دولت کنونی را می رساند.

استاندار کردستان با بیان اینکه اهالی رسانه نیازمند حمایت همه جانبه قضایی، مادی و آموزشی هستند، اظهارداشت: انتظار می رود در دو بخش فنی، آموزشی و نیروی انسانی  رسانه های محلی مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

زاهدی یکی از نقاط ضعف و مشکلات موجود در استان را نبود صنعت چاپ خواند و اضافه کرد: ما می توانیم سرمایه گذار را جذب کنیم و از طریق صندوق توسعه ملی و بانک ها هم تسهیلاتی در اختیار آن قرار دهیم و در این زمینه به حمایت بیشتر وزارت ارشاد نیازداریم.

وی بیان کرد: برای اینکه رسانه در کردستان توسعه پیدا کند حتما باید صنعت چاپ در این استان شکل گیرد و امیدواریم این مهم با حمایت های وزارت ارشاد محقق شود.

وی عنوان کرد: از دیگر مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد برقراری مراودات رسانه ای ما بین کردستان با کشورعراق  به مرکزیت سنندج است.

استاندار کردستان ادامه داد: در نتیجه برقراری این مراودات می توان اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی و بهره مندی از تجربیات و دانش دو طرف کرد.

کد خبر 3557925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha