۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۵۸

ترجمه چهارمین زندگینامه پل استر منتشر شد

ترجمه چهارمین زندگینامه پل استر منتشر شد

ترجمه کتاب «کپسول زمان» شامل زندگینامه خودنوشت پل استر نویسنده آمریکایی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «کپسول زمان» نوشته پل استر به عنوان زندگینامه این نویسنده با ترجمه خجسته کیهان به تازگی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۳ به چاپ رسیده است و چاپ نسخه ترجمه آن نیز با عقد قرارداد با نویسنده اثر برای خرید امتیاز نشر فارسی آن، انجام شده است.

نسخه اصلی کتاب تصاویری داشته که با اجازه کتبی از نویسنده اثر، برای چاپ نسخه ترجمه، کنار گذاشته شده اند. این کتاب چهارمین عنوان زندگینامه مجموعه «ادبیات امروز» نشر افق و همچنین چهارمین زندگینامه خودنوشت پل استر است.

این کتاب در ۳ بخش، به بازنمایی ذهن کودکی پل استر و وارسی جغرافیای درونش در انزوا می پردازد. استر در این کتاب و در دیگر زندگینامه هایی که برای خود نوشته، احساسات شخصی خود را با جزئیات بیان می کند. «گزارش از درونم»، «دو ضربه به سر» و «کپسول زمان» عنوان ۳ بخشی است که کتاب در بر می گیرد.

پل استر گفته که دیگر نمی خواهد رمان بنویسد اما در این کتاب خود هم با استفاده از روایت دوم شخص، به این زندگینامه هم مهر داستانی زده است.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

شام مخصوص به مناسبت بازگشت جیمز به خانه در ساختمانی قرن نوزدهمی که داخلش پر از اسباب و اثاث است. آلیس را نمی بینی و فقط سه عضو خانواده حضور دارند: مامان بیش از حد ملایم، برادر کلینت یُبس و زاهدماب (با لحن نرم و حرف های کسالت آور که عادت دارد دست به سینه بگوید، طوری که طرف مقابل را از پاسخگویی منصرف می کند) و آلنِ گریزان از نظم و جاه طلب که می خواهد به مصاف جهان برود. ظرف چند ثانیه اختلاف نظر نمودار می شود. کلینت به پیشنهاد محبت آمیز و دست و دلبازانه ی آقای پارکر اشاره می کند و آلن فوری می گوید نمی خواهد در کارخانه کار کند. مامان و برادر بزرگ ترش مبهوت می مانند. اما آلن می خندد و توضیح می دهد ارتش او را تغییر داده و مایل نیست بقیه ی عمرش را به جای شیپور ارتش، به سوت کارخانه جواب دهد، بلکه می خواهد کاری ارزشمند و مفید انجام دهد و نمی تواند مجسم کند تمام روز را در دفتر کارخانه بگذارند.

با این حال آلن که نمی خواهد مادر را ناراحت کند، با بی میلی کار سابقش را در شرکت تولیدی پارکر _ خانه کفش راحت _ از سر می گیرد. اما دلش راضی نیست، ذهنش راضی نیست و هر روز وقت ناهار اطراف یک پل در دست ساخت پرسه می زند و غالبا حساب زمان از دست می رود و به شیفت بعد از ظهرش دیر می رسد...

این کتاب با ۲۴۸ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۳۵ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3560525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha