۱۶ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۱۰

مدیرکل هواشناسی اردبیل در گفتگو با مهر؛

پیش‌بینی سرمازدگی باغات اردبیل/دمای هوا ۱۰ درجه کاهش یافت

پیش‌بینی سرمازدگی باغات اردبیل/دمای هوا ۱۰ درجه کاهش یافت

اردبیل – مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: در پی بارش برف و باران و برودت هوا احتمال سرمازدگی در باغات استان پیش‌بینی می‌شود.

علی دولتی مهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم بارش برف و باران در اردبیل تصریح کرد: بارش سنگین برف تا ۲۸ فرودین ماه پیش‌ از این نیز در سال‌های گذشته تجربه شده بود.

وی افزود: در حال حاضر بارش در مناطق مرکزی و جنوبی استان ادامه دارد و با کاهش ۱۰ درجه‌ای دما احتمال سرمازدگی باغات در قسمت‌های مرکزی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان در خصوص میزان بارش ذوب شده تصریح کرد: در پارس‌آباد ۸.۴ میلی‌متر، در بیله سوار چهار میلی‌متر، در گرمی ۵.۹ میلی‌متر، در نیر ۲۴ میلی‌متر و در مشگین شهر ۲۰.۲ میلی‌متر بارش به ثبت رسید.

وی افزود: همچنین در سرعین ۱۷ میلی‌متر، در اردبیل ۱۳.۲ میلی‌متر، در فرودگاه ۹ میلی‌متر، در نمین ۹ میلی‌متر، در فیروزآباد و کوثر ۶.۴ میلی‌متر و در خلخال ۱۲ میلی‌متر بارش اندازه‌گیری شده است.

به گفته دولتی مهر میزان برف روی زمین نیز در نیر ۳۵ سانتی‌متر، در مشگین شهر ۲۰ سانتی‌متر، در سرعین ۲۶ سانتی‌متر، در اردبیل ۱۶ سانتی‌متر، در فرودگاه ۱۰ سانتی‌متر، در نمین ۱۲ سانتی‌متر و در خلخال شش سانتی‌متر است.

وی با تأکید به اینکه سامانه بارش به تدریج در حال خارج شدن از استان است، متذکر شد: از فردا هوای سرد در استان حاکم خواهد بود و احتمال سرمازدگی نیز وجود دارد و بااین‌حال از روز چهارشنبه شاهد افزایش دما تا روز جمعه خواهیم بود.

کد خبر 3590088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha