۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۰۷

معاون حجتی اعلام کرد:

کاهش برداشت چوب از جنگل‌های کشور

کاهش برداشت چوب از جنگل‌های کشور

معاون وزیر جهادکشاورزی از کاهش برداشت چوب از جنگل‌های ایران خبر داد و گفت: هم اکنون حجم بهره برداری از درختان از ۲ میلیون متر مکعب در سال به کمتر از ۵۰۰ هزار متر مکعب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خداکرم جلالی با اشاره به عوامل متعدد تخریب جنگل‌ها از بعد انسانی و طبیعی گفت: بر اساس آمار و گزارش های دقیق، خوشبختانه از سال ۱۳۷۳ تاکنون سطح جنگل‌های شمال کشور ۲۲۳ هزار هکتار افزایش داشته است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اهمیت حضور فعال مردم و همکاری سازنده جوامع محلی در صیانت از انفال، افزود: برنامه‌های مختلفی در حوزه حفاظت سیستمی از منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفته که مهم‌ترین آن مشارکت مردم در حفاظت در کنار بهره برداری چند منظوره از منافع جنگل بدون ایجاد تخریب است که طی ۲ سال گذشته به صورت پایلوت در برخی از مناطق جنگلی شمال کشور در حال اجرا بوده و نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

جلالی تصریح کرد: با آسیب شناسی عوامل تخریب در بعد حفاظت فیزیکی، به تقویت یگان حفاظت سازمان در شمال کشور توجه بیشتری داشته‌ایم، اگرچه امکانات این یگان در شرایط مطلوب نیست ولی توانسته‌ایم در بحث کنترل، پیشگیری حریق و کاهش تخریب و تجاوز به خوبی عمل کنیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین به کاهش برداشت چوب از جنگل‌های ایران اشاره کرد و گفت: دولت در مصوبه‌ای بر کاهش بهره برداری از جنگل‌ها تاکید کرد و هم اکنون حجم بهره برداری از درختان از ۲ میلیون متر مکعب در سال به کمتر از ۵۰۰ هزار متر مکعب رسیده است.

خداکرم جلالی، همیاری مردم در حفاظت از جنگل‌ها و مبارزه با قاچاقچیان را از عوامل اصلی حراست از جنگل‌های شمال دانست و گفت : اعتبارات این سازمان نسبت به پارسال ۴۰ درصد رشد داشته و این رقم امسال به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

کد خبر 3613486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha