۶ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۵۵

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم خبر داد:

معرفی ۵۰۲ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌ها

معرفی ۵۰۲ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌ها

قم - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم گفت: ۵۰۲ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌ها معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ذاکری عصر شنبه در کارگروه تسهیل تولید استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: در کمیته‌های تخصصی مالیاتی بانکی، کمیته امور زیربنایی، کمیته کارگری و بهداشت تأمین اجتماعی و همچنین کمیته محیط زیست مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی را در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه تعداد ۱۱۵ مصوبه در زمینه مسائل مالیاتی و بانکی داشتیم افزود: ۷۹ واحد تولیدی استان در این زمینه مشکلاتی داشتند که موضوع فاکتورهای صوری، مالیات بر ارزش افزوده و مسائل بیمه‌ای و بانکی از جمله این مشکلات بود.

  رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه، یکی از مشکلات تولید استان در بخش بانکی و مالی موضوع نقدینگی است، افزود: ۹۳ واحد تولیدی در این زمینه مشکلاتی داشتند که در کارگروه مخصوص خود مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بخش زیربنایی و محیط زیست نیز جلسات متعددی برگزار شد که در این زمینه ۹۲ واحد تولیدی در قم مشکلاتی داشتند که تأمین امکانات زیربنایی از جمله آب، برق و گاز از جمله این مشکلات بود.

ذاکری ادامه داد: در بخش بهداشت و تأمین اجتماعی نیز ۲۷ واحد تولیدی دارای مشکلاتی بودند که بدهی به سازمان تأمین اجتماعی و در نظر گرفتن مشاغل سخت و زیان‌آور از جمله مشکلات این واحدهای تولیدی بود که در کارگروه خود مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات رونق تولید برای ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی با اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، افزود: استان قم ۴۴۳ میلیارد تومان برای فعال کردن واحدهای غیر فعال و نیمه فعال خود احتیاج دارد.

 رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم ابراز داشت: در مدت زمان اندکی اطلاع‌رسانی مناسبی به منظور دریافت این تسهیلات به واحدهای تولیدی مستقر در استان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد ۸۲۲ ثبت نام از سوی واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات صورت گرفته است، افزود: از این تعداد ۴۴۸ درخواست مربوط به بخش صنعت و ۳۸۰ درخواست مربوط به بخش کشاورزی است.

ذاکری ادامه داد ۵۰۲ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌ها معرفی شدند.

کد خبر 3753679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha