۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۰۴

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه مطرح کرد:

احساس خلاء مجتمع تفریحی مناسب و هتل بیمارستان در کرمانشاه

احساس خلاء مجتمع تفریحی مناسب و هتل بیمارستان در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: فاقد یک مجتمع تفریحی و یا هتل بیمارستان مناسب در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل بالایی امروز شنبه در نشست معرفی فرصت‌های اقتصادی کشور روسیه و استان کرمانشاه که در محل  اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، گفت: کرمانشاه چهار سرمایه بزرگ تاریخ، سرزمین، مردم و امنیت را دارد که اینها فرصت هایی را برای سرمایه گذاری در این استان فراهم کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه  بار دیگر به ۴ فرصت سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و افزود: اولین فرصت مبحث بخش اقامتی است که تقریبا در طی کل سال نرخ اشغال مراکز اقامتی ما ۱۰ تا ۱۵ درصد از کشور بیشتر است واین مقدار ظرفیت خالی در حوزه اقامت داریم.

وی دومین فرصت را نبود مجتمع های تفریحی دانست و گفت: در این استان با توجه به اینکه مرکز منطقه ای غرب کشور است اما متاسفانه از وجود مجتمع تفریحی برای کودکان، جوانان و میانسالان محروم  هستیم که این نیز فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در استان را فراهم کرده است.

بالایی ادامه داد: سومین فرصت با توجه به موقعیت مرزی و وجود دانشگاه علوم پزشکی با رتبه بالا در سطح کشور است و علی رغم این موضوع  متاسفانه فاقد یک هتل بیمارستان برای درمان بیماران و توریست سلامت هستیم که این هم یک فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد: بحث دیگر ایگنال‌های خارجی است که مهمانان روسیه می‌توانند در این مقوله در حوزه سرمایه‌گذاری در کنار ما قرار بگیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به جاذبه های گردشگری  استان  به طور مختصر اشاره کرد و گفت: به لحاظ گردشگری از این استان به عنوان شهره و جوهره ایران اسلامی نام می برند.

وی ابراز داشت: آثار تاریخی که در استان وجود دارد زمینه ورود گردشگران تاریخی از کشورهای کانادا، فرانسه و آمریکا را ایجاد کرده است.

بالایی در بخش دیگری ازسخنانش اظهار داشت: این استان ۲۰۰ جاذبه گردشگری، ۵۰ منطقه نمونه گردشگری، ۱۴ روستای هدف، ۶۰ رشته فعال صنایع دستی، ۴۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده و  همچنین ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک میراث جهانی بیستون و هزینه های پایین احداث مراکز گردشگری در مقایسه با دیگر بخش‌های درآمدزا دارا است.

وی اشاره ای نیز به ظرفیت کرمانشاه در حوزه بوم گردی و طبیعت گردی اشاره کرد و گفت: وجود روستاهایی با معماری های متفاوت و ۱۴ روستای ثبت شده ملی توجه یونیدو را به این استان  افزایش داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه صنایع دستی استان را دارای قدمت تاریخی اعلام کرد و گفت: ۶۰ رشته فعال، ۹۷ نشان ملی، ۱۰ نشان بین المللی و استاندارد سازی، ۷ رشته صنایع دستی در استان کرمانشاه وجود دارد که در سال ۹۵ حدود ۱۸ میلیون دلار صنایع دستی از طریق مرزهای استان کرمانشاه صادرات داشتیم.

وی تصریح کرد: هتلینگ کرمانشاه با حدود ۳ هزار و ۳۰۰ تخت اقامتی ۲۶ هتل و ۲ هتل آپارتمان، ۱۸ مهمانپذیر ۴۳ واحد پذیرایی بین راهی و ۵۳ دفتر خدمات مسافرتی در این استان وجود دارد.

بالایی همچنین به طرح هایی که با مشارکت بخش خصوصی در دست اقدام است اشاره کرد و افزود:  این طرح ها شامل یک هتل چهار ستاره در جوانرود، پارک آبی کرمانشاه، مجتمع تفریحی توریستی ۴ ستاره اورامان در روانسر و ۲ هتل در بهترین مکان کرمانشاه هتل شیرین و هتل حکمت که با مشارکت شهرداری آماده جذب سرمایه گذاری است.

وی گفت: یکی از اولویت‌های مهم فرصت‌های سرمایه‌گذاری بحث کریدور طاق بستان و بیستون است که تحت عنوان مسیر ایران باستان از آن یاد می کنند که در این کریدور فرصت های برای سرمایه گذاری در همه زیربخش ها داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تلاش مجموعه میراث میراث فرهنگی استان برای ایجاد چندین پروژه گردشگری در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: مجتمع تفریحی و تله‌کابین قوری قلعه، شهرک های صنایع دستی و مجتمع پیران در اسلام آباد غرب از جمله این پروژه‌ها است.

وی گفت: با توجه به اینکه در استان کرمانشاه حدود ۵۰۰ هکتار بافت قدیمی در سه شهر کرمانشاه، نودشه و سنقر و کلیایی داریم، مرمت و بهسازی این بناها در دست اقدام است.

بالایی خاطرنشان و تاکید کرد: گردشگری در استان کرمانشاه یکی از محورهای توسعه در برنامه ششم به حساب می آید و نیاز است که مشوق هایی به این منظور در استان لحاظ شود.

وی افزود: ایجاد معافیت های مالیاتی به مدت ۵ سال در مناطق توسعه یافته، ۱۰ سال در مناطق کمتر توسعه یافته، واگذاری زمین در اماکن قابل ساخت و ساز، اخذ عوارض ناشی از ساخت و ساز، اعطای تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد بخشی از کمک هایی است که دولت در اختیار استان به این منظور قرار داده است.

کد خبر 4057105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha