۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۸

کارشناس هواشناسی خبر داد؛

افزایش پوشش ابر در آسمان بوشهر/ احتمال بارش باران و تگرگ

 افزایش پوشش ابر در آسمان بوشهر/ احتمال بارش باران و تگرگ

بوشهر - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش پوشش ابر در برخی نقاط استان خبر داد و گفت: احتمال وقوع رگبار پراکنده باران و ریزش تگرگ در برخی نقاط وجود دارد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد در ساعاتی از وقت امروز و امشب، شاهد افزایش پوشش ابر در برخی نقاط استان بوشهر خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با افزایش پوشش ابر، وقوع رگبار پراکنده باران، رعدو برق و وزش تندبادهای لحظه ای به همراه گردوخاک و در نقاط مستعد با احتمال ریزش تگرگ مورد انتظار است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود این ناپایداری‌ها در برخی ساعات بر روی دریا گسترش یابد و سبب رخداد تندبادهای لحظه‌ای و افزایش ناگهانی ارتفاع موج دریا شود.

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر گاهی و در برخی نقاط همراه با رگبار پراکنده باران، رعدو برق و وزش تندباد لحظه ای به همراه گردوخاک و طی صبحگاه در برخی نقاط مه رقیق پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی خاطرنشان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری جوی گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: همچنین ارتفاع موج دریا بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، و در ساعات بعدازظهر تا شب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد لحظه ای گاهی بیش از ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 4752444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha