۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۲۹

در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان؛

«یک نخود فرنگی متفاوت» در همدان روی صحنه می‌رود

«یک نخود فرنگی متفاوت» در همدان روی صحنه می‌رود

همدان - نمایش «من یک نخود فرنگی متفاوتم» به نویسندگی و کارگردانی شکیبا مولوی از تهران در بخش مسابقه تئاتر خردسال بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به روی صحنه می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره تئاتر بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، کارگردان این نمایش با بیان اینکه «من یک نخود فرنگی متفاوتم» درباره متفاوت نگاه کردن و زندگی کردن است، گفت: این نمایش می‌خواهد بگوید قرار نیست همه مثل هم باشیم؛ هرکس می تواند زندگی زندگی خاص خودش را بسازد.

 شکیبا مولوی درباره داستان این نمایش گفت: این نمایش داستان یک نخود فرنگی است که از بوته خود جدا شده، به جنگل رفته و با حیوانات مختلف آشنا می شود و در واقع به دنبال یک زندگی متفاوت است.

این هنرمند با بیان اینکه نحوه تربیت خردسالان بسیار حائز اهمیت است، افزود: از طریق هنر نمایش می‌توان مسائل تربیتی را به صورت  غیرمستقیم به خردسالان و کودکان آموزش داد.

مولوی با این توضیح که نمایش «من یک نخود فرنگی متفاوتم» کاری عروسکی هست که با یک چمدان و عروسک های سایه اجرا می شود، ادامه داد: این تئاتر با اجرای زنده موسیقی و حضور یک راوی و دو عروسک گردان به روی صحنه می‌رود و عروسک های به کار رفته در نمایش، کاغذی و ساده هستند.

مبینا احرار بازیگر و طراح لباس، شکیبا مولوی و مهتاب حیدری بازی دهندگان عروسک، سعید حاجی حیدری صدا پیشه و مصطفی دارابی نوازنده، عوامل این نمایش هستند و طراحی صحنه را نیز شکیبا مولوی بر عهده دارد.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری مجید قناد با شعار «کودک، تئاتر، طبیعت» از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸ برگزار می شود.

کد خبر 4754606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha