۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۲۲

استاندار قزوین:

صادرات کیفی و توام با صداقت به توسعه روابط بین الملل کمک‌ می کند

 صادرات کیفی و توام با صداقت به توسعه روابط بین الملل کمک‌ می کند

قزوین- استاندار قزوین گفت: صادرات محصولات کیفی و رفتار توام با صداقت می تواند به توسعه روابط بین المللی و بازرگانی ایران با سایر کشورها کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت الله جمالی پور روز دوشنبه در دیدار با اعضای اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم تولید رونق بگیرد باید زیرساختها در شهرک های صنعتی تقویت شود و حمایت ما نیز هدفمند باشد تا کارها نتیجه دهد.

استاندار قزوین تصریح کرد: ایجاد شهرک های صنعتی در این شرایط باید بر اساس نیاز باشد و هر جا شهرکی قرار است ایجاد شود ابتدا زیرساخت ها را ایجاد کنیم تا کارها مغفول نماند و استقبال هم باشد تا هزینه هدر نرود.

وی گفت: بانک ها در گرفتن وثیقه از تولیدکننده و صادرکننده باید شرایط کارآفرینان را در نظر بگیرند و اگر وثیقه ها متقن بود ایراد نگیرند و این که فقط سند خانه قبول می شود و سند کارخانه را نمی پذیرند منطقی نیست.

جمالی پور افزود: یک راه رابطه با کشورها تجارت و صادرات است و تعمیق روابط عاطفی و تجارت هم اهمیت مضاعفی دارد و از انجا که در کشور ظرفیت بالایی در تجارت و ارتباط فرهنگی داریم همه باید از آن برای توسعه پایدار استفاده کنیم.

وی بیان کرد: راه ارتباط با دیگران و تداوم آن صداقت است تا روابط بیشتری را شکل دهیم و در این راه نباید در کالاها تقلب باشد زیرا گاهی یک اشتباه از سوی یک صادر کننده یا تولید کننده می تواند به امنیت صادرات و توسعه کشور آسیب برساند.

جمالی پور یادآورشد: باید مراقب باشیم تا کالاهای صادراتی برگشت نخورد زیرا اعتماد مشتریان خارجی به کالای ایرانی را خدشه دار می کند.
 

استاندار قزوین تصریح کرد: اتحادیه صادرکنندگان استان باید به فرهنگ سازی و ایجاد رابطه منطقی با تولیدکننده و صادر کننده و آشنایی اعضا با قوانین بین المللی اقدام کند.

جمالی پور یادآورشد: با اتکا به عقلانیت، صداقت و کیفیت باید در صادرات ورود کنیم و اصلاح روش تولید و سالم سازی تولید جدی گرفته شود زیرا در تعمیق روابط این موضوع نقش دارد.

جمالی پور افزود: باید موانع را برطرف کنیم و ما هم وظیفه داریم تسهیل گری کنیم و نگذاریم با بی اعتمادی کارها متوقف می شود.

وی اظهارداشت: گاهی یک صادرات مشکل دار می تواند روابط دو کشور را در حوزه تجاری تخریب کند اما باید دانست تعمیق روابط با صادرات کیفی، شفاف و سالم محقق می شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: با افزایش صادرات کالاهای مرغوب می توانیم استان را به دیگران معرفی کنیم و در حوزه منطقه ای و بین المللی بهتر کار کنیم و با اشتراکات فرهنگی به تعمیق روابط کمک کنیم.

وی بیان کرد: کشورهای آسیای میانه، هندوستان، همسایگان باید در روابط منطقی و بازرگانی نقش بیشتری داشته باشند و در این میان اروپا و افریقا هم بازارهای خوبی دارند که بر اساس کیفیت تولید لازم است به آنها هم فکر کنید.

جمالی پور اظهارداشت: باید صادرات حرف اول کشور باشد و نمی توان فقط به نفت وابسته بود زیرا توجه به صادرات نفت هدر دادن سرمایه های کشور است.

وی افزود: به مشتقات نفتی باید اتکای بیشتری از نفت خام داشته باشیم و از ظرفیت صنایع دستی، صنعت و کشاورزی استفاده بیشتری کنیم که این کار با کمک بخش خصوصی و اتحادیه صادرکنندگان و اتاق بازرگانی سریعتر ممکن می شود.


استاندار قزوین: حمایت در مسیر توسعه تکنولوژی باید محقق شود تا سرمایه ها هدر نرود که خوشبختانه استان قزوین ظرفیت های زیادی دارد به همین دلیل بهتر است فقط دنبال سرمایه گذاری کوتاه مدت نباشیم و به منافع در دراز مدت فکر کنیم تا برند سازی هم محقق شود.

جمالی پور یادآورشد: باید مراقب باشیم و همدیگر را فریب ندهیم زیرا اگر رفتار نخبگان، مدیران دولتی و بخش خصوصی بر اساس روابط صادقانه باشد و تاجران و تولیدکنندگان و صادرکنندگان با هم صادقانه تعامل کنند با اعتمادسازی کارها شتاب می گیرد.

کد خبر 4774850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha