۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۴

رئیس ستاد انتخابات اردبیل:

نرخ مشارکت اردبیلی‌ها در اکثر انتخابات بیشتر از میانگین کشوری است

نرخ مشارکت اردبیلی‌ها در اکثر انتخابات بیشتر از میانگین کشوری است

اردبیل - رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: مشارکت مردم اردبیل در اکثر انتخابات برگزار شده بیشتر از میانگین کشوری گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز ندایی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل عنوان کرد: مشارکت اردبیلی‌ها در نقاط مختلف استان در اکثر انتخابات برگزار شده بیشتر از میانگین کشوری گزارش شده است.

به گفته وی بیشترین میزان حضور اهالی استان اردبیل در انتخابات مجلس شورای اسلامی مربوط به دوره پنجم با ۷۰/۳۶ درصد مشارکت بود که امیدواریم در سال جاری نیز شاهد حضور حداکثری مردم در پای صدوق‌های رأی باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل یادآور شد: طبق قانون در سال جاری از استان اردبیل هفت نماینده در پنج حوزه انتخابیه راهی خانه ملت خواهند شد.

ندایی عنوان کرد: سه نماینده از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، یک نماینده از حوزه خلخال و کوثر، یک نماینده از حوزه انتخابیه گرمی، یک نماینده از مشگین‌شهر و یک نماینده نیز از حوزه‌های انتخابیه اصلاندوز، بیله‌سوار و پارس آباد به عنوان منتخب مردم راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد.

وی با بیان اینکه کاندیداها برای ثبت نام در انتخابات محجلس شورای اسلامی از آوردن حامیان و طرفداران خود به فرمانداری خودداری نمایند تا روند ثبت نام به شکل مطلوبی انجام پذیرفته و در تردد شهروندان نیز مشکلی پیش نیاید.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل ادامه داد: بعد از ثبت نام کاندیداها، فرایند احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی انجام خواهد شد تا در نهایت از ۲۴ بهمن ماه تبلیغات کاندیداها آغاز شده و تا ۳۰ بهمن ادامه یابد.

ندایی از ممنوع بودن هر گونه تبلیغات در اول اسفندماه خبر داد و افزود: در دوم اسفند ماه سال جاری نیز برگزاری انتخاباتی پرشور در استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

به گفته وی تمامی امکانات لازم از قبیل صندوق‌های اخذ رأی، برگ‌های آرا، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای برگزاری هر چه مناسب انتخابات در استان پیش بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل یادآور شد: تعداد شعبات اخذ رأی در استان اردبیل ۶/۵ درصد نسبت به دوره گذشته افزایش پیدا خواهد کرد که این میزان از افزایش‌ها بیشتر در شعبه‌های ثابت مدنظر خواهد بود.

ندایی تأکید کرد: احراز هویت در زمان رأی گیری نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد تا تخلف‌ها به حداقل برسد.

کد خبر 4784424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha