۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۴۹

در گفتگو با مهر؛

حجم آب مخازن سدهای آذربایجان غربی به ۱.۴ میلیارد مترمکعب رسید

حجم آب مخازن سدهای آذربایجان غربی به ۱.۴ میلیارد مترمکعب رسید

ارومیه – مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: حجم آب فعلی موجود در مخازن سدهای استان به یک‌ میلیارد و ۴۹۲ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به سال گذشته کاهش نشان می دهد.

اتابک جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاش نزولات آسمانی طی فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال اظهارکرد: طی فروردین ماه امسال ۷۵.۵ میلیمتر بارش داشتیم این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۱۵.۶ میلیمتر بود بیش از ۳۴.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به بارش‌ها طی فروردین ماه امسال در حوزه ارس، زاب و دریاچه ارومیه ادامه داد: در این مدت به ترتیب در حوزه سد ارس ۴۰.۵، دریاچه ارومیه ۸۳.۳ و حوزه زاب نیز ۱۴۷.۸ میلیمتر بارش داشتیم که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال کاهش نشان می‌دهد.

جعفری با اشاره به حجم فعلی آب موجود در مخازن سدهای آذربایجان‌غربی افزود: حجم آب فعلی موجود در مخازن سدهای استان یک‌میلیارد و ۴۹۲ میلیون مترمکعب است که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته یک‌میلیارد و ۵۲۹ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به عملیات رهاسازی ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب از سدهای آذربایجان‌غربی، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده عملیات رهاسازی آب از سدهای شهید کاظمی بوکان، شهرچای، مهاباد و زولا با حداکثر دبی مطمئن و با توجه به ملاحظات ایمنی سدها در حال انجام است.

جعفری با اشاره به وجود ۱۴ سد در استان، ادامه داد: سد آغ‌چای چایپاره با ۱۸۷ میلیون مترمکعب و سد مهاباد با ۱۸۴ میلیون مترمکعب به ترتیب دومین و سومین سد پرآب استان طی گزارش واصله در فروردین سال جاری هستند.

وی به رهاسازی آب سدها به سمت دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده عملیات رهاسازی آب از سدهای شهید کاظمی بوکان به میزان ۱۹۴، شهرچای ۳۰، مهاباد ۴۰ و زولا ۶ میلیون مترمکعب با حداکثر دبی مطمئن و با توجه به ملاحظات ایمنی سدها در حال انجام است.

کد خبر 4906754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha