۷ خرداد ۱۳۸۶، ۱۳:۴۴

/ تکرار / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

الگوی سازماندهی ارشاد در اجرای برنامه های فرهنگی مدل مسجد است

محمدحسین صفارهرندی دیروز در جمع اصحاب قرآن و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان اعلام کرد : مدل و الگوی ما برای سازماندهی و الگوگیری در اجرای برنامه های فرهنگی مدل مسجد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین صفارهرندی با بیان این مطلب گفت: امروز به این نتیجه رسیدم که در زمینه قرآن سرمایه های گرانقدری داریم که از آن غافل بوده ایم.

وی افزود: در کشوری که نظام مبتنی بر شریعت و احکام الهی پیش سوی ما قرار داده شده و ما خواه ناخواه باید در سمت و سوی چنین نظامی حرکت کنیم برای خودمان باید دستورالعمل و نظام نامه ای پیش رو داشته باشیم.

صفارهرندی تصریح کرد: با وجود پایگاه هایی مثل مساجد نیاز مردم به تشکیل احزاب برطرف شده و حتی در زمانی که حکومت رسمی نداشتیم حکومت غیر رسمی در مساجد و پایگاههای اسلامی تشکیل می شد و انقلاب نیز از همین دور هم جمع شدنها در مساجد از پشت همین رحل های قرآنی شکل گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک زمانی حضورمان در مساجد کم رنگ شده بود و این آفتی برای جامعه اسلامی محسوب می شد اما امروز به لطف و یاری خداوند باز به مساجد برگشتیم و کانون های فرهنگی مساجد رونق دوباره گرفتند. امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برداشت ما این است که مدل توسعه ما در بحث فرهنگ از معبر کانون های دینی عبور کند.

وی تصریح کرد: ما سینما را می توانیم از همین جا تقویت کنیم ، تئاتر را همینطور و رمان، ادبیات  و یادگیری ما هم می تواند از این کانونها باشد.

وزیر ارشاد افزود: ابتدای حضور ما به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه قرآن کمتر از 600 میلیون تومان بود و امروز 10 برابر شده است. نگاه ما به مسجد و قرآن نگاه کاربردی است و برای اداره کشور از نخبگانی که از مساجد بیرون می آیند استفاده کنیم. نهاد اداره کننده کشور باید در مسجد شکل بگیرد.

صفارهرندی ضمن اشاره به عدم تشکیل جلسات با حضور نخبگان قرآنی طی سالهای گذشته گفت: نشست امروز نیز از برکت سفرهای ریاست جمهوری است که ما توانسته ایم مشکلات و مسایل را رودررو حل و بررسی نماییم.

وزیر ارشاد در خصوص پیشنهادات ارایه شده توسط اصحاب قرآن و مساجد قول مساعد داد و گفت: در همین جا به همه کسانی که در حوزه قرآن و دین فعالیت می کنند و طرح های بزرگ دارند اعلام می کنم شما به فعالیت های خود ادامه دهید و ما نیز حمایت های خودمان را انجام خواهیم داد.

در این نشست که عصر روز یکشنبه 6 خردادماه در تالار استاد فرشچیان اصفهان با حضور جمع کثیری از اصحاب قرآن و ائمه جماعات و مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان برگزار شد .

در این نشست برخی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد به بیان مسایل و مشکلات کانونها پرداختند که از آن جمله می توان به تشکیل شورای برنامه ریزی برای فعالیت های قرآنی، حمایت از تولید نرم افزارهای  قرآنی، کمبود مجلات علمی پژوهشی در زمینه قرآن و نیاز به پژوهش در زمینه های قرآنی و ... اشاره کرد.

کد خبر 493743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha