۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۴

بمناسبت هفته محیط زیست

جزایر ام‌لگرم و نخیلو در پارک ملی دریایی پاکسازی شدند

جزایر ام‌لگرم و نخیلو در پارک ملی دریایی پاکسازی شدند

بوشهر - رئیس اداره حیات وحش محیط زیست بوشهر گفت: به مناسبت هفته محیط زیست عملیات پاکسازی در جزایر پارک ملی دیر - نخیلو انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو درویشی ظهر دوشنبه در حاشیه این برنامه اظهار داشت: جمعی از مردم محلی بردخون و دوستداران محیط زیست در معیت سرپرست پارک ملی دیر- نخیلو عملیات پاکسازی را در جزایر ام‌لگرم و نخیلو در محدوده پارک ملی دیر نخیلو انجام دادند.

وی بیان کرد: جزایر ام‌لگرم و نخیلو از ارزشمندترین زیستگاه‌های حیات وحش هستند و وجود گونه‌های در معرض انقراض یا تهدید لاک پشت نوک عقابی، دلفین گوژپشت و انواع پرندگان مهاجر زادآور تابستان گذران و پرندگان زمستان گذران به عنوان شاخصی در غنای گونه‌ای آن است.

درویشی ادامه داد: با توجه به آنک سال جاری از ۱۷ تا ۲۳ خرداد ماه در کشورمان، هفته محیط زیست نامگذاری شده است، اهمیت پایش و حفاظت مؤثر در کنار رفع معضلات زیستگاهی این گونه‌ها باید بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گیرد.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست بوشهر اضافه کرد: پاکسازی جزایر و مناطق زیستگاهی این وحوش از ادوات صیادی مستعمل، زباله و …که شرایط زیستی و یا زادآوری آنها را با مخاطره روبرو می‌کند، از جمله این اقدامات است. ض

وی افزود: در سال‌های اخیر تدوین و ابلاغ برنامه‌های عمل گونه‌های در معرض خطر در دستور کار سازمان مرکزی محیط زیست قرار گرفته و در استان بوشهر نیز هم اکنون برنامه عمل گونه‌های پلنگ ایرانی، لاک پشت نوک عقابی و غاز پیشانی سفید کوچک در حال اجرا است.

درویشی ادامه داد: بزودی برنامه عمل چند گونه دیگر نیز تدوین نهایی و وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: امید است با همراهی همه جوامع محلی و سمن‌های زیست محیطی با ادارات محیط زیست در استان بوشهر، صیانت و حفاظت از تنوع زیستی و حمایت از گونه‌های در معرض خطر به نحو بهینه استمرار داشته باشد.

کد خبر 4944640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha