۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۷

مدیرکل امور مالیاتی گلستان خبرداد

رشد ۲۹ درصدی درآمد مالیاتی گلستان/ مهلت بخشودگی جرایم تمدید شد

رشد ۲۹ درصدی درآمد مالیاتی گلستان/ مهلت بخشودگی جرایم تمدید شد

گرگان- مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: طی سال گذشته درآمد مالیاتی گلستان بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۷، رشد ۲۹ درصدی را شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر هزارجریبی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: با توجه به تحریم ها، در سال های اخیر سمت و سوی قانون بودجه کشور به سمت درآمدهای مالیاتی رفته تا وابستگی به نفت کاهش یابد.

وی با بیان این که گلستان یک استان کشاورزی بوده و معافیت های مالیاتی در آن زیاد است، افزود: در سال گذشته بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان بوده که نسبت به سال ۹۷، رشد ۲۹ درصدی را شاهد بودیم.

هزارجریبی با اشاره به این که در دو ماهه نخست امسال هم علیرغم شرایط کرونایی، ۶ درصد رشد درآمدها اتفاق افتاده است، گفت: بیشترین درآمد مالیاتی گلستان از محل حقوق کارکنان و کارمندان دولت بوده است.

هزارجریبی با تأکید بر این که سیاست دولت هوشمندسازی مالیاتی است، ادامه داد: در زمان کرونا بخشی از واحدهای تولید و صنوف تعطیل شدند و با توجه به این که یکی از مشکلات این واحدها، جرائم مالیاتی است بخشودگی هایی در نظر گرفته شد.

وی توضیح داد که طبق بخشنامه، در سال گذشته مقرر شده بود که مودیان مالیاتی واحدهای تولیدی که بدهی خود را تا پایان سال پرداخت کنند ۹۰ درصد و سایر مودیان ۸۰ درصد از بخشودگی جرائم بهره مند شوند که این امر با شیوع کرونا تا خردادماه تمدید شد.

هزارجریبی اضافه کرد: در خصوص مودیانی که از بهمن ماه بدهی آن ها قطعی شده، اگر تا تیرماه اصل بدهی خود را پرداخت کنند، ۱۰۰ درصد جرائم بخشیده می شود و اگر در ماه های بعد پرداخت کنند دو درصد نسبت به مانده بدهی باید جریمه پرداخت کنند.

وی گفت: در برخی از مشاغل مانند مهمانسراها، رستوران ها و غیره که از کرونا آسیب زیادی دیده اند، دو ماه (تا مرداد) فرصت دارند بدهی خود را پرداخت کنند تا ۱۰۰ درصد جرائم بخشیده شود.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان اظهارکرد: مودیانی که در مالیات بر ارزش افزوده بدهی و مالیات مستقیم بدهی سنگینی دارند می توانند از این فرصت استفاده کنند.

کد خبر 4952177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha