۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۲۷

رئیس سازمان چای کشور تأکید کرد:

ضرورت تقویت صندوق حمایت از صنعت چای

ضرورت تقویت صندوق حمایت از صنعت چای

رشت- رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر ضرورت تقویت صندوق حمایت از صنعت چای، گفت: توجه به این صندوق انگیزه چایکاران برای فعالیت در این صنعت را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب جهانساز عصر چهارشنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به واردات چای خارجی در گذشته، اظهار کرد: با توجه به ارزان بودن این نوع چای فضای رقابتی برای چای ایرانی وجود نداشت.

وی به اقدامات انجام شده در دو سال گذشته برای احیای صنعت چای کشور اشاره کرد و افزود: انگیزه و رغبت چایکاران برای تولید این محصول استراتژیک قابل لمس است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به عدم بارش باران در خرداد ماه و با بیان اینکه بهزارعی باغات چای انجام شده است، گفت: در سال‌های اخیر به چایکاران سرمایه در گردش و تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده و علاوه بر آن در به‌زراعی باغات چای نیز حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

وی بر ضرورت تقویت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای تأکید کرد و ادامه داد: تقویت این صندوق زمینه حمایت بیشتر از چایکاران را فراهم می‌کند.

وجود ۵۰ هزار تن چای سنواتی در انبارها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در ادامه با بیان اینکه صندوق حمایت از صنعت چای و تقویت آن اولویت مسئولان ذیربط است، اظهار کرد: راه نجات صنعت چای این است که دولت دخالت‌های خود را به صفر برساند به همین منظور تقویت صندوق حمایت از صنعت چای راهکار خوبی بود.

آرش فرزام صفت با بیان اینکه چای‌های تاریخ گذشته موجود در انبارهای داخل و خارج استان حتی برای کمپوست صرفه اقتصادی ندارد چون هزینه‌های حمل و نقل آن بیشتر است، افزود: این چای‌های به هیچ عنوان نباید وارد بازار شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ هزار تن چای سنواتی در انبارها موجود است که نباید وارد بازار شود.

کد خبر 4969524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha