۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۱۱

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

کلاف سردرگم روستای سیل‌زده «ملاوی» / بازسازی و تعمیر ۱۱ هزار واحد

کلاف سردرگم روستای سیل‌زده «ملاوی» / بازسازی و تعمیر ۱۱ هزار واحد

پلدختر- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به آخرین وضعیت روستای سیل‌زده «ملاوی» گفت: تا کنون ۱۱ هزار واحد در شهرستان پلدختر بازسازی و تعمیر شده است.

مسعود رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پایان بازسازی مناطق سیل زده لرستان در مراسمی در سطح کشور توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور یکی از وزرا در پلدختر اعلام می‌شود اظهار داشت: متقاضیان تسهیلات جدید تکمیل واحدهای نیمه تمام سیل زدگان در شهرهای پلدختر و معمولان می‌توانند برای تشکیل پرونده به ستادهای بنیاد مسکن معین اردبیل و اصفهان در معمولان و پلدختر مراجعه کنند.

بلاتکلیفی اهالی روستای سیل‌زده «ملاوی»

وی افزود: بانک سینا آمادگی دارد که برای این افراد سیل زده پرونده تشکیل و با دریافت وام ۱۵ میلیون تومانی واحدهای آنها تکمیل شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: روستای سیل زده «ملاوی» که تا کنون بلاتکلیف مانده بود توسط مسئولان مشکلات پیش روی آنها برطرف و مقرر شد از اراضی روستای «سراب حمام» برای احداث اهالی این روستا تفکیک شود.

رضایی گفت: اهالی روستای «ملاوی» می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن و ثبت نام در سامانه برای دریافت زمین و آغاز فعالیت احداث منازل مسکونی خود در روستای «سراب حمام»، تشکیل پرونده دهند.

بازسازی و تعمیر ۱۱ هزار واحد

وی افزود: قسمتی از دایک حفاظتی روستای «چم مهر» معارض دارد که فرماندار پلدختر نسبت به رفع معارض آن اقدام می‌کند و با همکاری شرکت خانه گستر، ادامه فعالیت آن آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان یادآور شد: افراد سیل زده سایت چهار هکتاری شهر پلدختر برای تشکیل پرونده و دریافت سند و مراحل نهایی واگذاری اراضی به اداره راه و شهرسازی شهرستان مراجعه کنند.

رضایی با بیان این که ۱۱ هزار واحد مسکونی در شهرستان سیل زده پلدختر بازسازی و تعمیر شده است افزود: واحدهای احداثی سیل زدگان این شهرستان کمک بلاعوض دریافت کردند اما برخی از این واحدها به خاطر زیربنای زیاد هنوز تکمیل نشدند اما قابلیت بهره برداری و استفاده و سکونت در آن را دارند.

وی گفت: با توجه به این که ستادهای معین اصفهان و اردبیل در حال تغییر و تحول و تحویل پرونده‌های سیل زده به استان لرستان هستند پایان بازسازی مناطق سیل زده لرستان در مراسمی در سطح کشور توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور یکی از وزرا در پلدختر اعلام می‌شود.

کد خبر 5015247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha