۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۰۲

رئیس حوزه هنری کردستان:

توجه به فرهنگ زیرساخت توسعه همه‌جانبه است

توجه به فرهنگ زیرساخت توسعه همه‌جانبه است

سنندج - رئیس حوزه هنری کردستان گفت: بالاترین عنصری که در توسعه اقتصادی هر بخشی نقش اساسی دارد، فرهنگ آن جامعه است و ارتقا و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار مهر، امین مرادی ظهر امروز سه‬ شنبه در حاشیه بازدید نماینده ولی فقیه در کردستان از روند احداث سینما استقلال سقز، اظهار کرد: اگر فرهنگ یک جامعه‏ به پویایی و پختگی لازم و شایسته نرسیده باشد، پیشرفت و توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و غیره آن جامعه میسر نخواهد بود.

وی افزود: باید توجه کنیم که پایه تمام مسائل ما، مسئله فرهنگی است به این معنا که اگر فرهنگ جامعه درست شود نوع مصرف مردم تغییر می‌کند و اقتصاد کشور از سمت و سوی دلالی به سوی تولید سوق پیدا می‌کند.

رئیس حوزه هنری کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به احداث سینما استقلال سقز اشاره کرد و ادامه داد: در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی در سقز ساخت این سینما در دستور کار قرار گرفت.

مرادی یادآور شد: با راه اندازی این سینما و تعدادی سالن سینمای دیگر در مجموعه پردیس سینمایی بهمن سنندج به زودی بیش از ۸۰۰ صندلی به سرانه فضای سینمایی کردستان اضافه می‌شود.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌ها و همکاری‌های همه مدیران استانی و شهرستانی در راستای احداث پردیس سینمایی سقز، گفت: انتظار می‌رود که در سایه این حمایت‌ها در اولین فرصت پردیس سینمایی سقز مورد افتتاح و بهره برداری قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری کردستان هدف از احداث پردیس سینمایی در سقز را توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در این شهرستان عنوان کرد و افزود: متأسفانه سقز به عنوان دومین شهر پرجمعیت کردستان طی سال‌های گذشته فاقد سالن سینما بوده و حوزه هنری به عنوان یک نهاد انقلابی رسالت و وظیفه خود دانست نسبت به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در این شهرستان اقدام کند.

در جریان این بازدید نماینده ولی فقیه در استان کردستان و هیئت همراه از بخش‌های مختلف در دست احداث پردیس سینمایی استقلال سقز بازدید و از نزدیک در جریان توسعه این مکان فرهنگی قرار گرفتند

کد خبر 5024635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha