۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۴۱

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان؛

نقش بصیرت دینی در خلق قیام عاشورا

نقش بصیرت دینی در خلق قیام عاشورا

خرم‌آباد- مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان با اشاره به نقش بصیرت دینی در خلق قیام عاشورا، گفت: اطاعت از ولی امر، عزت امت را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مازندرانی در مراسم اربعین امام حسین (ع) با حضور فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی لرستان در فضای باز و رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی، اظهار داشت: اهمیت اربعین در این است که در این روز، با تدبیر الهی، یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد.

وی، افزود: درسی که اربعین به ما می‌دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان در بخش دیگری سخنان خود به نقش بصیرت در سپاه امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: یکی از حوادث تاریخ اسلام قیام عاشورا است که نمی‌توان از نقش بصیرت دینی در خلق این نهضت غافل بود، بر اساس شاخصه بصیرت، اصحاب و بنی هاشم که از نقطه آغاز تا پایان راه با امام خویش همراه بودند، ذره‌ای در اراده آنها خلل ایجاد نشد.

وی، گفت: نکته‌ای که در قیام عاشورا می‌درخشد، انتخاب آگاهانه شهدای کربلاست که ناشی از بصیرت و دینداری است، آنها می‌دانستند که برای چه آمده اند و می‌فهمیدند که به کجا می‌روند و لذا برای رسیدن به مقام شهادت از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به دو سویه بودن قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: قیام امام (ع)، دو سویه بود، یک سوی آن بصیرت رهبری و سوی دیگر، بصیرت یاران امام (ع) است، یاران امام حسین (ع) با شناخت عمیق از امام و دشمن، به امام حسین (ع) پیوستند و در واقع، قیام آنها به دور از تحریک دشمنان و فریب کاری جناح باطل صورت گرفت.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی در ادامه به ویژگی ولایت‌مداران واقعی اشاره کرد و گفت: اطاعت پذیری دارای درجات گوناگون است و برای رسیدن به مرتبه عالی آن، باید تسلیم محض امام و مقتدای خویش بود، یاران امام حسین (ع) نیز اطاعت مداری خویش را به روشنی به نمایش گذاشتند، زیرا با آن که امام بیعت خویش را از آنها برداشته بود، اما عاشقانه از مقتدای خود اطاعت کردند، امروز جامعه اسلامی ما از هر روز بهتر درک می‌کند که اطاعت از ولی امر، عزت امت را به دنبال دارد و هر کسی دنبال سربلندی است، باید مطیع اولیای الهی و پیشوایان معصوم و جانشینان آن بزرگواران باشد.

وی، هم چنین به ویژگی یاران امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های یاران امام حسین (ع) تولی و تبری است، یعنی با دوستان خدا دوست و با دشمنان او دشمن هستند، زندگی یک مسلمان ایجاب می‌کند که خط فکری و سیاسی خود را نسبت به حق و باطل مشخص کند و بی‌طرف نماند، بلکه مطیع ولی خدا باشد و با دشمنان دین و دشمنان رهبر صالح، دشمنی داشته باشد، چرا که اکمال دین، در همین است.

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان، گفت: بررسی عمیق عوامل کمرنگ شدن دینداری در آن جامعه یکی از مهم‌ترین درس‌های نهضت عاشوراست، امام حسین (ع) با جامعه‌ای روبرو بود که در آن دین لقلقه زبان‌ها و بازیچه دنیازدگی سیاست بازان شده بود.

کد خبر 5043582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha