۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۲۱

فرماندار خلخال خبر داد:

افزایش ۹۷ درصدی کشفیات مواد مخدر در خلخال

افزایش ۹۷ درصدی کشفیات مواد مخدر در خلخال

اردبیل - فرماندار شهرستان خلخال گفت: با تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی و نظامی میزان کشف مواد مخدر در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون بابایی ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلخال که بهنام بهشتی دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان اردبیل نیز حضور داشت با اشاره به کشف ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری اظهار کرد: آمار دستگیری مجرمین و متهمین توزیع مواد مخدر در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشته که این به خاطر دستگیری قاچاقچیان و کشف محموله‌های بزرگ بوده است.

وی ادامه داد: با تلاش‌های شبانه روزی نیروی‌های انتظامی و نظامی میزان کشف مواد مخدر در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد افزایش یافته است.

فرماندار شهرستان خلخال تعدد راه‌های ارتباطی منطقه به ویژه راه‌های فرعی و روستایی، همسایگی با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و گیلان و رغبت قاچاقچیان به استفاده از این راه‌ها برای ترانزیت و قاچاق مواد مخدر را از جمله عوامل افزایش میزان کشفیات مواد مخدر در این شهرستان عنوان کرد.

بابایی مبارزه با مواد مخدر را فقط وظیفه نیروی انتظامی ندانست و گفت: همه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان باید تمام تلاش خود را به کار گرفته و با برنامه ریزی های مدون مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های موجود در این حوزه تلاش کنند.

وی با انتقاد از تغییر و تحول مدیریتی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در زمان کوتاه گفت: تغییر چند باره در مدیریت برخی از دستگاه‌های اجرایی حساس شهرستان از جمله دانشکده علوم پزشکی و آموزش و پرورش موجب شده تا طرح‌های پیشگیرانه آغاز شده از سوی مدیران قبلی یا ادامه نیافته و یا مدیران جدید از آنها بی‌خبر شده و توجهی به اقدامات مدیران قبلی نکنند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلخال شیوع ویروس کرونا را موجب تعطیلی بسیاری از برنامه‌های آموزشی و پیشگیری در حوزه مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی باید دستگاه‌های متولی با ارائه برنامه‌های کارشناسی و استفاده از فضای مجازی بر آسیب‌های احتمالی تعطیلی برنامه‌های گروهی غلبه کنند.

بابایی ایجاد افسردگی در بین جوانان و نوجوانان را یادآور شد و گفت: متأسفانه در ایام کرونا همه مردم را به در خانه ماندن دعوت می‌کنیم ولی باید برای اوقات فراغت آنان نیز فکری کرد تا سراغ مواد مخدر و دیگر آسیب‌های اجتماعی نروند.

لزوم صدور مجوز مرکز درمان سرپایی اعتیاد در خلخال

فرماندار شهرستان خلخال با انتقاد از عدم اجرای مصوبه قبلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در ایجاد ۲ مرکز جدید درمان سرپایی اعتیاد اظهار کرد: وجود ۳ مرکز ترک اعتیاد سرپایی این شهرستان جوابگوی نیاز منطقه نیست و باید با صدور مجوز ۲ مرکز جدید در حداقل زمان ممکن موافقت شود.

کد خبر 5061664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha