۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

بنیان تمدن اسلامی بر اساس حکمت امام(ره) و رهبری پیش برود

بنیان تمدن اسلامی بر اساس حکمت امام(ره) و رهبری پیش برود

شیراز - نماینده ولی فقیه در فارس گفت: بنیان های تمدن اسلامی باید بر اساس حکمت متعالی حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و آیت الله طباطبایی حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در وبینار بزرگداشت علامه طباطبایی با بیان اینکه، آیت الله علامه طباطبایی بزرگ مرد علم، تفسیر و حکمت و تأثیر گذار در حرکت علمی جهان اسلام بود، گفت: سالروز رحلت این علامه بزرگ فرصت خوبی برای همه کسانی که دغدغه برای پیشرفت و عظمت اسلام و جهان اسلام و کشور اسلامی دارند که دور هم بنشینیم و سر سفره پر برکت این دانشمند بزرگ آنچه را که باید برای تحقق آرمان‌های دینی ما انجام شود بازخوانی کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های علامه طباطبایی به فرموده آیت الله جوادی آملی، ترویج و دنبال کردن تفکرات علامه طباطبایی به وسیله شاگردان این عالم بزرگ بود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به وضعیت حکمت و فلسفه در شیراز بیان کرد: در طی دهه‌های اخیر معمولاً کسانی که میدان دار حرکت فرهنگی و دینی در سومین حرم اهل بیت (ع) بوده‌اند از هواداران حکمت و معرفت بوده‌اند و این ظرفیت برای شیراز تقویت شده تا بتواند یکی از حوزه‌های قوی حکمت و معرفت در کشور باشد.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله «ایمانی» در کازرون، سال‌های متمادی ایام ۲۴ آبان و سالگرد علامه طباطبایی، این همایش را در سطح عالی و ملی برگزار می‌کردند.

آیت الله دژکام اضافه کرد: فارس همیشه گشودگی بر عرفان، فلسفه و حکمت داشته است که باید قدر بشناسیم و بهره مندی از آن را افزایش بخشیم اما آنچه مهم است اینکه منش علامه طباطبایی در حوزه تعلیم حکمت و عرفان به نوعی مورد دقت قرار بدهیم و برای پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: اگر بخواهیم حوزه‌های ما رشد کرده و به جایگاه مناسب برسد باید این روش و منش را ترویج کنیم و اگر مباحث به سمت جدل و کشمکش‌ها برود موجب ایجاد لطمه به تمدن‌های اسلامی می‌شود.

وی افزود: اگر بنیان‌های تمدن اسلامی بر اساس حکمت متعالی حضرت امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و آیت الله طباطبایی پیش برود به نفع اسلام ناب، تمدن اسلامی را پیش خواهیم برد و بهره مندی بشریت از آن افزایش می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: همه ما باید تلاش کنیم که سیره علمی و اخلاقی علامه طباطبایی را در حوزه‌های علمیه رواج دهیم تا نتیجه شایسته بگیریم.

وی ادامه داد: سخنان علامه طباطبایی قیراطی و مانند یاقوت بود و شب بیداری‌ها برای کسب علم داشت و دل شب علامه، توفیقات روز علامه را می‌ساخت و این فضای معنوی باید تقویت شود و نباید حوزه و دانشگاه ما به بهانه بحث از یاد خدا غافل شود.

آیت الله دژکام با تاکید بر تمدن نوین اسلامی گفت: ذاکر بودن و به یاد خدا بودن رمز موفقیت تمدن اسلامی است و اگر قلب کسی کر و کور شود با ذکر باز خواهد شد.

امام جمعه شیراز افزود: مردم را به یاد ایام الله انداختن نیز حائز اهمیت است و به گونه‌ای یاد خدا را علامه طباطبایی و شاگردانش همچون آیت الله مطهری، فراهم کردند که زمینه انقلاب اسلامی فراهم شد.

وی تاکید کرد: به گفته علامه طباطبایی، تفاوت روش زندگی دینی و غیر دینی، اعتقاد به معاد است و باید مقام خدا به عنوان شاهد و ناظر بودن همواره مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: ابزار ترویج یک فکر اگر وجود نداشته باشد، گیر خواهیم افتاد و درس حوزه و دانشگاه ما باید به افرادی که پیرو تفکر علامه طباطبایی هستند سپرده شود.

کد خبر 5070915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha