۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۳

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی:

دانشگاه کوثر بجنورد پتانسیلی برای تولید علم در استان است

دانشگاه کوثر بجنورد پتانسیلی برای تولید علم در استان است

بجنورد-معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به حضور ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر در دانشگاه تک جنسیتی کوثر بجنورد، گفت: دانشگاه کوثر خراسان شمالی پتانسیل خوبی برای تولید پژوهش و علم است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا هوایی پیش از ظهر امروز در نشست با کارکنان دانشگاه تک جنسیتی خواهران کوثر بجنورد که در این دانشگاه برگزار شد، ضمن برشمردن برکات انقلاب اسلامی یکی از توفیقات برآمده از انقلاب را افزایش دانشگاه‌ها و رونق بازار علم عنوان کرد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی بابیان اینکه تعداد دانشگاه‌های کشور از زمان قبل از انقلاب که ۱۷ دانشگاه بود امروز به ۷۰۰ دانشگاه افزایش‌یافته است، اظهار کرد: یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران ارتقای شاخص‌های حقوق زنان است که نمونه‌های فراوانی دارد چنان‌که راه‌اندازی دانشگاه‌های تک جنسیتی جزو نمونه‌های آن است.

وی با اشاره به اینکه حضور ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی خواهر در دانشگاه کوثر خراسان شمالی پتانسیل خوبی برای تولید پژوهش و علم است از مسئولین و دست‌اندرکاران این دانشگاه خواست تا خروجی محصولات علمی این مرکز ازجمله پژوهش و تحقیقات آن در توسعه استان و شاخص‌های کشوری نمود پیدا کند.

هوایی بابیان اینکه خراسان شمالی پتانسیل‌های تحقیقات و پژوهشی فراوانی دارد که تاکنون حرکت بزرگ پژوهشی در سطح ملی مشاهده نشده است، از تمام جامعه دانشگاهی استان خواست تا در این زمینه ورود یابند.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی در انتها زیرساخت توسعه هر منطقه را مطالعات علمی و پژوهشی آن منطقه دانست و گفت: برگزاری کنفرانس‌های علمی، حفظ و نگهداشت شعائر انقلاب در دانشگاه‌ها، تبادل افکار در سطح ملی و بین‌المللی، تقویت حوزه علوم انسانی و … از الزامات است که باید اجرا شود.

کد خبر 5097485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha