۳ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۱۶

در گفتگو با مهر عنوان شد:

۷۱ درصد مدارس سیستان و بلوچستان روستایی است

 ۷۱ درصد مدارس سیستان و بلوچستان روستایی است

زاهدان - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: طبق آخرین آمار ۷۱ درصد مدارس این استان روستایی و ۲۹ درصد شهری هستند.

حمید رضا رخشانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: سه اصل آموزش مهارت‌های علمی، حرفه‌ای و زندگی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: آموزش و پرورش به دنبال تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان در ابعاد زندگی اجتماعی و فردی آنان است.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان با اشاره به آمار جمعیتی مدارس و ترکیب آمار دانش‌آموزان در استان بیان داشت: ۷۱ درصد مدارس روستایی و ۲۹ درصد شهری هستند و در حوزه دانش آموزان، ۵۱.۵ درصد دانش‌آموزان در شهرها ۴۹.۵ درصد در روستاها مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در شرایط شیوع بیماری کرونا و غیرحضوری شدن آموزش‌ها و استمرار فرآیند یاددهی یادگیری از درگاه مجازی، مجموعه همکاران فهیم، ساعی و خوشفکر مان در اقصی نقاط استان با بهره گیری از خلاقیت‌های فردی و ظرفیت‌های گوناگون به دنبال تحقق این مهم بوده و هستند.

رخشانی با اشاره به وضعیت سخت زیرساخت‌های اینترنتی و مخابراتی در سطح سیستان و بلوچستان، بیان داشت: ۵۵ درصد مناطق استان از اینترنت بهره‌مند هستند و ۴۵ درصد از این فرصت و بستر محرومند که در برخی مواقع دستیابی به اهداف تعریف شده دشوار و با معضلات فراوانی همراه می‌کند.

وی تصریح کرد: در مناطقی که دسترسی به زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی سخت و یا وجود نداشته با حضور راهبران آموزشی، توزیع بسته‌های آموزشی، درس نامه‌ها و حتی حضور فیزیکی معلمان در مدارس با آمار پایین و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کار آموزش استمرار یافته است.

کد خبر 5102614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha