۳ دی ۱۳۹۹، ۸:۰۸

رئیس اداره سواد آموزی گرگان:

۸۰۰۰ گرگانی بی سواد هستند

۸۰۰۰ گرگانی بی سواد هستند

گرگان- رئیس اداره سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش گرگان از وجود هشت هزار بی سواد در این شهرستان خبرداد.

رقیه حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در سال ۹۲ حدود ۱۱ هزار بی سواد در سطح شهرستان وجود داشت که در سال ۹۸ این رقم به هشت هزار نفر رسیده است و ما توانستیم ۳۰ درصد بی سوادان را کاهش دهیم.

رئیس اداره سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش گرگان افزود: هر ساله سهمیه هزار و ۵۰۰ نفری را به شهرستان ابلاغ کرده و این افراد باید در گردونه سواد آموزی قرار بگیرند که امسال ۹۰۰ نفر در سطح سواد و بقیه در سطوح دیگر نهضت (سطح انتقال و تحکیم) آموزش خواهند دید.

حسینی بیان کرد: سن آموزش گیرندگان بین ۱۰ الی ۴۹ سال خواهد بود و در راستای شناسایی این افراد فراخوان داده و در جلسات شورای معلمان، انجمن اولیا و غیره مطرح می شود.

وی اضافه کرد: ۱۰۵ آموزش دهنده داریم که آنها در ایام کرونا به صورت خودجوش تولید محتوا کرده و آن را در اختیار آموزش گیرندگان قرار دادیم.

حسینی با اشاره به همکاری ثبت احوال در راستای شناسایی این افراد، گفت: مراکز یادگیری محلی نهضت آموزی از دیگر اقداماتی است که در راستای حرفه آموزی آموزش گیرندگان ایجاد می شود تا این افراد آموزش دیده و بتوانند کسب و کار برای خود راه بیندازند که در گرگان تاکنون یک مرکز ایجاد شده است.

وی همچنین آماری از افراد که با ادامه تحصیل توانستند مدارج بالا را طی کنند خبرداد.

کد خبر 5102628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha