۶ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۳۵

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک:

۷۰ خرچنگ آب شیرین در اندیمشک رهاسازی شدند

 ۷۰ خرچنگ آب شیرین در اندیمشک رهاسازی شدند

اندیمشک- رئیس اداره محیط زیست اندیمشک با اشاره به کشف ۷۰ خرچنگ توسط اداره محیط زیست، گفت: ۷۰ خرچنگ آب شیرین به اندیمشک منتقل و رهاسازی شدند.

سعید عیدی گماری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعداد ۷۰ خرچنگ آب شیرین از یک متخلف توسط یگان محیط زیست استان البرز کشف و ضبط شد.

وی افزود: پس از تحقیق مشخص شد که خرچنگ‌های مذکور از سرحدات مرز آبی خوزستان به لرستان توسط فرد یا افراد سودجو به صورت غیرمجاز صید و با هدف فروش به استان البرز انتقال داده شده‌اند.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: خرچنگ‌های در اسارت پس از هماهنگی به عمل آمده با یگان محیط زیست استان البرز و تیمار اولیه توسط دامپزشک به زیستگاه اصلی خویش بازگشت داده شدند.

وی با اشاره به رهاسازی ۷۰ عدد خرچنگ در سواحل شنی، تصریح کرد: خرچنگ‌ها از خانواده بندپایان و به دلیل لاک سخت‌پشتی (کاراپاس) و پنج جفت پای بندبند استخوانی در جرگه سخت‌پوستان محسوب می‌شوند.

عیدی گماری عنوان کرد: خرچنگ‌ها همه چیز خوار بوده و شرایط آب و هوایی گرم را بهتر می‌پسندند؛ همچنین دارای خواب زمستانی دو تا سه ماهه هستند.

وی افزود: ابعاد خرچنگ‌ها متفاوت و از حدود یک سانتی‌متر تا طول پای پنج متر در سواحل دیده شده‌اند.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: خرچنگ‌ها به پهلو حرکت کرده و با یک جفت پا جلویی انبر مانند، طعمه خود را صید و در مواقع خطر نیز قادر هستند با همین انبرها، بخشی از اندام حرکتی دیگر خود را شجاعانه قطع و با این حربه از دست دشمن بگریزند.

به گزارش خبرنگار مهر، ساحل شنی رودخانه دز در پهنای شهر اندیمشک محلی امن برای زیستگاه خرچنگ‌های آب شیرین در استان خوزستان است.

کد خبر 5104753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha