۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۰۷

امام‌جمعه قزوین:

مکتب شهید سلیمانی همان مکتب ارزشمند مقام معظم رهبری است

مکتب شهید سلیمانی همان مکتب ارزشمند مقام معظم رهبری است

قزوین – نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مکتب سلیمانی همان مکتب ارزشمند مقام معظم رهبری است و سردار سلیمانی در میدان عمل این مکتب را عملیاتی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر آیت‌الله عابدینی ظهر چهارشنبه در دیدار با جمعی از اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج رسانه استان قزوین اظهار کرد: اگر رسانه در تمام ابعاد به رسالت‌های خود عمل کند شاهد وجود مشکلات و دغدغه‌ها در عرصه‌های مختلف نخواهیم بود.

وی افزود: رسانه اگر در یک محدوده زمانی خاص و بنا به هیجان جامعه وارد میدان شود کار او یک کار مبنایی نیست و باید آن رسانه را یک رسانه موسمی بنامیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: رسانه اگر به دنبال کار مبنایی باشد باید همیشه بر روی اصول و مبانی مستحکم و محکمات انقلاب را دنبال کند و اولویت‌ها را در رسانه خود در نظر بگیرد.

وی بیان کرد: اگر این رسالت را در جای خود همواره به آن توجه کنیم در برهه‌های مختلف درگیر مسائل روزمره نخواهیم شد.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به اینکه رسانه‌ای یعنی کسی که دائم و همه‌جا با حکمت، درایت و اولویت‌سنجی پای‌کار آن اهداف و رسالت‌ها است، اضافه کرد: همواره افتخار می‌کنیم که رسانه جمهوری انقلاب هستیم.

وی با اشاره به اینکه کلیدواژه‌های دینی باید برای رسانه دینی مهم باشد، تأکید کرد: کلیدواژه‌هایی باید برای مهم باشد و بتوانیم با آن مردم را حساس کنیم و آن کلیدواژه‌های دینی ما است.

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه در مواجهه با بزرگان باید از فرهنگ نصیحت به معنای داشتن نگاه خیرخواهانه استفاده کنیم، ادامه داد: رسانه‌های انقلابی باید کلیدواژه‌های دیگری همچون امربه‌معروف، نهی‌ازمنکر مقابله با مفاسد را در اولویت کار خود بدانند.

وی تصریح کرد: اگر خود را در قبال معروف و نهی‌ازمنکر مسئول بدانیم و خود را مأمور به این کار بدانیم بدون شک درک می‌کنیم آن کس که ما را به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مأمور کرده مراقب آبرو، شخصیت و آسیب‌های جانبی ما نیز خواهد بود.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: در نظر گرفتن این کلیدواژه‌ها فضاهای رسانه‌ای ما را نسبت به فضاهای دیگر متمایز می‌کند و بار معنوی به کار ما می‌بخشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیامبر اکرم (ص) بزرگ‌ترین رسانه‌ای عالم امکان است که یک‌تنه به میدان آمده و رسالت را برعهده گرفته و خود نیز به رسانه‌ای برای خود تبدیل شده است.

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: ساختار ابلاغ پیام وحی در غدیر خم یک نمونه از کار مناسب رسانه‌ای در صدر اسلام است پیامبر (ص) ولایت و امامت و نظام منسجم امامت و امت را رسانه‌ای کردند.

وی با بیان اینکه امروز نیز در نظام جمهوری اسلامی در هر شهری نظام امت و امت شکل گرفته، افزود: اگر از نظام امام و امت فاصله بگیریم هیچ دلیلی برای توجه به یکدیگر نخواهیم داشت.

آیت‌الله عابدینی پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی را پیش‌کسوتان اصلی رسانه در اسلام دانسته و تأکید کرد: نقش رسانه‌ای امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بعد از حادثه غم‌انگیز عاشورا بود که یاد و نام کربلا را زنده نگه داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: وقتی چنین پیش‌کسوت‌هایی داریم باید با رسانه‌های غیرمسلمان متفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه امروز بیشتر از همیشه می‌فهمیم که چقدر به سردار سلیمانی نیازمندیم، عنوان کرد: سردار سلیمانی الگوی همه است و همه سنین و اقشار باید از سیره و سنت این مرد بزرگ متحول بشوند.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: مکتب شهید سلیمانی همان مکتب ارزشمندانه مقام معظم رهبری است و سردار سلیمانی در میدان عمل این مکتب را عملیاتی کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه بیش از اندازه به ناکامی‌ها نگاه نکنیم، یادآور شد: یأس باعث ایجاد یأس می‌شود و در مقابل آن احساس موفقیت برای موفقیت به ارمغان خواهد آورد.

کد خبر 5116019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha